Антитръстовите главоболия на Facebook се засилват
47 вече са щатските генерални адвокати, които разследват практиките на компанията
~ 2 мин.
Антитръстовото главоболие на Facebook само се влошава, написа CNN, след като главният прокурор на Ню Йорк Летисия Джеймс обяви, че компанията се разследва от 47 генерални щатски адвокати. Новината идва ден преди очакваното явяване пред Конгреса на САЩ на съоснователя и главен изпълнителен директор на гигант Марк Зукърбърг.
През септември стана ясно, че социалната мрежа се проучва от няколко генерални адвокати за антиконкурентни практики. Сега групата явно се е разраснала и в нея вече са и Колорадо, Флорида, Колумбия, Илинойс, Тексас, Вирджиния и други, което само идва да покаже разширяването на обхвата на предизвикателствата пред Facebook.
Опасенията на щатските адвокати са, че Facebook може да изложи данните на потребителите на риск, да намали възможностите за избор и да увеличи цената на рекламата. Джеймс увери, че по време на разследването ще бъдат използвани всички инструменти, така че да се определи дали действията на социалната мрежа „заглушават конкуренцията и излагат потребителите на риск“.
Междувременно от Facebook уверяват, че са готови да работят „конструктивно с генералните щатски адвокати“ и са отворени за разговор с политиците.
Новостите идват ден, след като федерални служители и генерални щатски адвокати, сред които и най-гласовитите критици на Facebook, се срещнаха в Манхатън, за да обсъдят възможните правни последици в бъдеще антитръстово дело срещу компанията. Заседанието подчертава активизацията на службите по адрес на бизнес поведението на играчите, а не само в контекста на размерите им.
Що се отнася до Facebook, компанията привлича вниманието с методите си за обработка на лични данни и с това как придобива информация за потребителите от други приложения и сайтове. Прокрадна се мнение, че компания раздува показатели, за да убеждава маркетолозите, че нейните потребители са силно заинтригувани от видео съдържание например. По-рано този месец гигантът постигна споразумение в тази сфера за 40 млн. долара с рекламни агенции.
Поредното концентриране на внимание върху Facebook идва по време на започващата президентска надпревара в САЩ. Кандидатът Елизабет Уорън открай време настоява гиганти като този, както и Amazon и Google, да бъдат разбити, тъй като са твърде големи и могъщи.