АПИ и Столична община обмислят законови промени след решението на Борисов
До 25 януари експерти от двете институции трябва да излязат с решение как да се финансира поддръжката на пътя без винетки

~ 2 мин.
Експерти от Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) и Столична община до 25 януари ще мислят какви законови промени да се направят, за да се удовлетвори желанието на премиера Бойко Борисов пътуването по Северната скоростна тангента да е без винетки, но все пак да има приходи за поддръжката на пътя.
От пресцентъра на АПИ посочват, че основната цел на експертната работна група ще бъде решението на Борисов да не доведе до спад в приходите към Агенцията, тъй като парите са нужни за изграждането и поддържането на инфраструктурата.
Зам.-кметът на София Дончо Барбалов каза след срещата в АПИ, че има още много да се работи на експертно ниво, защото трябва да намери законосъобразна форма, която да е съобразена с очакванията на хората от столицата да няма винетки за Северната тангента, но и да се осигури финансов ресурс за развитието и поддържането на транспортната инфраструктура. Барбалов подчерта, че предстои да се обсъди дали Столична община ще има възможност да поддържа Северната скоростна тангента, тъй като в момента 16-километровият участък се поддържа от АПИ. "Надявам се в рамките на добрия диалог да намерим приемливо за всички решение", каза столичният зам.-кмет.
По-рано днес Борисов разпореди както за Южната дъга не са нужни винетки, същото да важи и за Северната тангента. „От няколко дни се държи темата относно Северната дъга. Независимо от логиката и това, че принципът е „който кара повече, той плаща повече“, независимо от това, че е ясно, че едно е да чистиш и поддържаш две платна, каквито бяха по времето на социализма и при управлението на БСП от Околовръстния път, то беше много скоро, друго е да поддържаш 12 платна. Но благодарение на това, че приходните агенции, службите, прокуратурата, работиха много добре през миналата година, имаме рекордни приходи в бюджета, а и смисълът на това да правим Южна дъга, Северна тангента, Западна дъга и какво ли не още, е бил винаги в услуга на гражданите да пътуват по-бързо, по-безопасно, по-лесно и съответно това да дава възможност за по-високи доходи. Което също е факт“, заяви премиерът и подчерта, че нищо няма да се променя.
От пресцентъра на АПИ посочват, че основната цел на експертната работна група ще бъде решението на Борисов да не доведе до спад в приходите към Агенцията, тъй като парите са нужни за изграждането и поддържането на инфраструктурата.
Зам.-кметът на София Дончо Барбалов каза след срещата в АПИ, че има още много да се работи на експертно ниво, защото трябва да намери законосъобразна форма, която да е съобразена с очакванията на хората от столицата да няма винетки за Северната тангента, но и да се осигури финансов ресурс за развитието и поддържането на транспортната инфраструктура. Барбалов подчерта, че предстои да се обсъди дали Столична община ще има възможност да поддържа Северната скоростна тангента, тъй като в момента 16-километровият участък се поддържа от АПИ. "Надявам се в рамките на добрия диалог да намерим приемливо за всички решение", каза столичният зам.-кмет.
По-рано днес Борисов разпореди както за Южната дъга не са нужни винетки, същото да важи и за Северната тангента. „От няколко дни се държи темата относно Северната дъга. Независимо от логиката и това, че принципът е „който кара повече, той плаща повече“, независимо от това, че е ясно, че едно е да чистиш и поддържаш две платна, каквито бяха по времето на социализма и при управлението на БСП от Околовръстния път, то беше много скоро, друго е да поддържаш 12 платна. Но благодарение на това, че приходните агенции, службите, прокуратурата, работиха много добре през миналата година, имаме рекордни приходи в бюджета, а и смисълът на това да правим Южна дъга, Северна тангента, Западна дъга и какво ли не още, е бил винаги в услуга на гражданите да пътуват по-бързо, по-безопасно, по-лесно и съответно това да дава възможност за по-високи доходи. Което също е факт“, заяви премиерът и подчерта, че нищо няма да се променя.