АПИ „поряза“ конкуренцията в поръчка за основен ремонт на тунели по „Хемус“
С неясни мотиви Агенцията е отхвърлила почти всички големи строителни компании и е допуснала само една

Снимка: Красимир Свраков
Агенция „Пътна инфраструктура“ абсолютно поряза принципа на конкурентност при избора на изпълнител за основните ремонти на тунелите „Топли дол“ и „Правешки ханове“ от магистрала „Хемус“. По двете обособени позиции общо 6 компании са подали оферти, но АПИ е отворила ценовото предложение само на една единствена компания за „Топли дол“ и на две за „Правешки ханове“, става ясно от информация в Регистъра за обществени поръчки.
Въпреки че ценовите оферти са отворени на 12 април, все още в регистъра липсва цялата документация за това с какви мотиви останалите фирми не са допуснати до отваряне на ценовите им предложения.
Тъй като ощетените компании са едни от най-големите в строителния бранш, най-вероятно те ще обжалват решението на АПИ, което пък означава, че основните ремонти на тунелите няма да започне скоро.
Припомняме, че поръчката на стойност над 75.4 млн. лв. без ДДС бе стартирана през ноември миналата година. Тя е разделена в две позиции. Първата е за ремонта на тунел „Топли дол" при 39-ти км на „Хемус". Индикативна й стойност е малко над 35.6 млн. лв. без ДДС. Втората е за ремонта на тунел „Правешки ханове" при км 54-ти на „Хемус". Прогнозната стойност на дейностите е над 39. 8 млн. лв. без ДДС. Цели 6 компании подадоха оферти.
Компаниите, подали оферти за „Топли дол“:
- Геострой АД
- Трейс Груп Холд АД
- ДЗЗД "Топли дол" за ОП1; ГБС-Инфраструктурно строителство АД - за ОП2, с участници държавното „Автомагистрали“ ЕАД и „ГБС - Инфраструктурно Строителство“ АД
- ДЗЗД "Топли дол Хемус", с участници „Джи Пи Груп“ АД и „Европейски пътища“ АД
- ОРС - Инфраструктура ООД
- ИСА 2000 ЕООД
По тази позиция АПИ е отворила единствено ценовата оферта на "ОРС – Инфраструктура" ООД, напълно елиминирайки конкуренцията. Липсва информация защо и какво точно е куцало в офертите на другите.
Въпросната компания е предложила малко по-ниска цена от прогнозната стойност на поръчката – малко над 35.5 млн. лв. без ДДС. Компанията се занимава със строителство на мостове и развива дейност от 2008 г.
Компаниите, подали оферти за „Правешки ханове“:
- Геострой АД
- Трейс Груп Холд АД
- ДЗЗД "Топли дол" за ОП1; ГБС-Инфраструктурно строителство АД - за ОП2, с участници държавното „Автомагистрали“ ЕАД и „ГБС - Инфраструктурно Строителство“ АД
- „Правешки ханове“ ДЗЗД, с участници държавното „Автомагистрали“, „Джи Пи Груп“ АД и „Европейски пътища“ АД
- ОРС - Инфраструктура ООД
- ИСА 2000 ЕООД
Тук са отворени две ценови оферти – отново на "ОРС - Инфраструктура" ООД, но и на ДЗЗД "Топли дол", с участници „Автомагистрали“ ЕАД и „ГБС - Инфраструктурно Строителство“ АД.
Ценовата оферта на ГБС е почти 39.8 млн. лв. без ДДС, или почти същата като индикативната стойност на поръчката – над 39.8 млн. лв. без ДДС. Ценовата оферта на „ОРС – Инфраструктура“ е почти 38.6 млн. лв. без ДДС. По информация на „Медиапул“ обаче въпреки, че тази оферта е с около 1 млн. лв. по-ниска, то победител в търга е „ГБС“, тъй като според източници на медията, консорциумът е получил по-висока техническа оцека.