Автомобилна конфедерация vs. Автомобилната камара

Транспортните фирми, които протестираха срещу спорния законопроект миналата седмица, все пак искат обединение на бранша

Автомобилна конфедерация vs. Автомобилната камара

Снимка: Economic.bg/Краси Свраков

860 ~ 2 мин. четене
Автор: Вероника Тонева
Превозвачите, които се обединиха против законопроекта за създаването на Автомобилна камара и протестираха по улиците на София миналата седмица, заявиха, че все пак искат обединение на бранша, но под формата на конфедерация. Въпросното обединение бе поискано и от премиера Бойко Борисов по време на среща с протестиращите. Идеята бе съобщена на съвместна пресконференция с членове на автобусния бранш Ивайло Константинов, председател на Националното сдружение на автобусните превозвачи в България. 

По негови думи това обединение няма да бъде със задължително членство и ръководството му ще се избира на ротационен принцип, а не както бе залегнало в изтегления вече спорен законопроект.

Припомняме, че транспортните фирми се разделиха след представянето на законопроекта за създаване на Автомобилна камара. Лидерът на едните е Ивайло Константинов, шеф на автобусната фирма „Юнион-Ивкони“, а „главатар“ на поддръжниците на закона е Миролюб Столарски, собственик на „Карат – С“. След протест през миналата седмица обаче и последвала среща с премиера Бойко Борисов, спорният законопроект бе изтеглен. Автоматично след това поддръжниците му обявиха, че ще организират национален протест на 4 юли.

„Мачът е свирен“, заяви днес Ивайло Константинов, който е и бивш член на партия ГЕРБ. По негови думи обединение в бранша трябва да има, но не между автобусните и товарните превозвачи, каквато бе идеята на закона. Той заяви, че в момента е отправена покана до всички национално представени сдружения в пътническия транспортен сектор у нас с цел обединение. Идеята е в бъдеще тази конфедерация да е съставена само от сдружения, които ще представляват своите членове. „Всички фирми, които не са в сдружение, ще имат право да си учредят собствено такова, дори собствена конфедерация“, категоричен е Константинов.

Общото мнение на превозвачите против закона е, че той е създаден от шепа хора с цел контрол на големите фирми върху малките. Константинов акцентира върху това, че не става дума за междуличностен конфликт тъй като в медиите се тиражират едни и същи имена, които непрестанно си прехвърлят топката. 

Магдалена Милтенова от Браншовия съюз за стопанска инициатива обясни, че в законопроекта няма текст, които да се бори със сивия сектор. Според нея Съюзът на международните превозвачи, който по техни думи има своя принос за създаването на законопроекта, представлява 450 фирми, но остават 16.600, които не споделят същото мнение.
Подкрепи Economic.bg