България и още 6 държави са гласували против пакета „Мобилност“
За да бъдат в наша полза промените е била нужна подкрепата на още 4 държави, но такава не е дошла

~ 2 мин.
Само България, Полша, Унгария, Литва, Латвия, Хърватска и Малта са гласували срещу общия подход по законодателните предложения от Пакета за мобилност I, който бе приет в рамките на Съвета на Европейския съюз (ЕС) по транспорт. В продължилия 15 часа преговорен процес България е изразила категоричната си позиция против така предложените текстове, съобщават от Министерството на транспорта.
В рамките на дискусиите е било постигнато съгласие превозните средства да не се връщат у дома, което бе една от т.нар. червени линии за държавата ни.
В правилата, приети в договореностите, се запазва пълната забрана за редовна седмична почивка на борда на превозното средство, както и се позволява ползването на две намалени седмични почивки. Връщането на водача в операционния център в държавата по установяване или по местопребиваване, се предвижда да бъде на всеки 4 седмици.
Общият подход регламентира и сроковете за преоборудване с ново поколение интелигентен тахограф – 2022 г., за ново произведени превозни средства и 31 декември 2024 г. за всички останали товарни превозни средства, ползвани в международния превоз.
България, Полша, Литва, Унгария и Малта разпространиха декларация във връзка с изразения негативен вот. За блокиращо малцинство в преговорния процес беше необходима подкрепата от още 4 държави, като например Чехия, Словакия, Естония, Финландия. Но такава не е имало.
Предстои Европейският парламент да излезе с позиция по Пакета за мобилност I, след което ще започнат т.нар. триалози между ЕП и ЕС. В рамките на преговорния процес с ЕП, е възможно да бъдат постигнати различни условия.
Постигнатите договорености в Съвета не са финалните текстове, преговорният процес продължава като основните разпоредби при запазени преходни срокове от общия подход ще се прилагат след 30 юли 2020 г., обясняват от транспортното ведомство.
„Ще продължим съвместно с българските евродепутати да отстояваме националния интерес и ще ползваме всички преговорни етапи за постигане на по-справедливи правила за сектора“, коментира министърът на транспорта Росен Желязков.