България сред отличниците в Европа по продажби на нови автомобили
Най-голям брой обаче остават колите, прозведени преди повече от 15 години

Според статистиката България е сред отличниците в Европа по продажби на нови автомобили през първите 8 месеца на 2017. Ръстът ни е почти 18% и перспективите до края на годината са много добри, посочиха от Асоцияцията на автомобилните производители в България на среща по повод предстоящия Автомобилен салон София 2017.
За съжаление, aвтомобилите на възраст до 5 години у нас са само 5%. Най-голям брой остават колите, произведени преди повече от 15 години, които са цели 69%.
Други мерки, които асоциацията предлага, са свързани с освобождаване от ДДС при покупка на коли с алтернативно задвижване, въвеждането на принципа „замърсителят плаща“ и промяна в данъчната политика за нови автомобили, повишаване ефективността на годишните технически прегледи и регламентиране на сервизната дейност
„Увеличава се броят на закупените хибриди и електромобили,“ съобщи Храбрин Иванчев – член на УС на ААП. За момента има взети мерки за справяне със ситуацията по отношение на старите коли- за последните две години е увеличен броят на зарядните станции за електрически коли от 2 до над 100, като голяма част от тях са безплатни. Това ми трябвало да стимулира българина да си купи електрически автомобил. В България досега има регистрирани 500 електрически такива и около 2000 хибридни и електрически общо.
С цел да се ускори обновяването на автопарка и навлизането на автомобили с алтернативно задвижване, Асоциацията на автомобилните производители е предложила да има държавна субсидия при покупката на електрически автомобил от 5000 евро и 2500 евро за хибрид. Освен това, ако решите да си закупите електрическа кола, ще бъдете освободени и от отговорността да плащате синя и зелена зона.
Споделената мобилност, която напоследък става все по-популярна у нас , също допринася за по-чистия въздух и освобождава шофьорите от ангажимента да поддържат свой автомобил.
„Засега няма как да се ограничи вносът на автомобили, които в други европейски страни не биха се допуснали по пътищата. Но се обсъжда въпросът за криминализиране на превъртените километражи,“ заяви изпълнителният директор на ААП Татяна Груева. Заедно с това затегнатия контрол на годишния преглед би могло да допринесе за намаляване на възрастта на колите в държавата.