Български и китайски инвеститор с интерес към Летище Пловдив
То ще се отдаде на концесия за срок от 35 години
Процедурата за летището се пуска за втори път, като първият път е била само за развитие на карготерминал.
„Процедурата предвижда критерии за оценка с тежест 40% на финансовата част, 35% тежест на инвестиционната част и 25% анализ и тежест на развитие и управление на летището. Заложили сме параметри, които считаме, че ще бъдат съвсем приемливи, както за един бъдещ концесионер, така и за държавата“, обясни министър Московски, цитиран от "24 часа".
Концесията ще бъде за срок от 35 години, предвижда решението.
Като специфични цели са посочени изграждането на нов модерен карго терминал, както и създаването на предпоставки за допълнително развитие на летищната инфраструктура, за да може да се обслужват съвременни самолети с голям полезен товар.
Концесионерът ще бъде определен чрез открита процедура, като критериите за комплексна оценка на офертите са размер на годишно концесионно плащане (с относителна тежест 40 на сто), инвестиционна програма (с относителна тежест 35 на сто) и програма за развитие и управление на обекта (с относителна тежест 25 на сто), гласи решението на МС.