Бизнесът на Тръмп с приходи от $2.4 млрд. в 4-годишния му мандат

По-голямата част от приходите през тези години идват от бизнес клубовете и голф имотите му в САЩ

Бизнесът на Тръмп с приходи от $2.4 млрд. в 4-годишния му мандат

Снимка: БТА

816 ~ 2 мин. четене
Симона Димитрова Автор: Симона Димитрова

Бизнесът на бившия президент на САЩ Доналд Тръмп е регистрирал приходи от 2.4 милиарда долара през четирите му години на управление, съобщава Forbes. Империята на Тръмп щеше да спечели още повече, ако не беше коронавирусната пандемия. През първите три години от неговото президентство бизнесът на Тръмп е правил около 650 милиона долара годишно. През 2020 г., когато пандемията опустоши хотелиерската индустрия, приходите са спаднали до около 450 милиона долара.

След като спечели изборите, Тръмп не пожела да се откаже от своя бизнес, като това представляваше безпрецедентен ход за един американски президент. Той запази собствеността върху своите бизнес операции през целия си управленски мандат, въпреки заявката, че е предал контрола на двамата си сина. Според Тръмп това бе законен ход, но държавните надзорни органи заявиха, че това не е било точно така.

Всъщност можех да управлявам едновременно бизнеса си и да управлявам правителство“, каза тогава Тръмп.

По-голямата част от приходите през тези четири години идват от клубовете и голф имотите на Тръмп, които са донесли общо 940 милиона долара. Mar-a-Lago, частният клуб във Флорида, който той понякога наричаше „Зимния Бял дом“, донесе приходи за около 90 милиона долара.

Използването на собствените си имоти от бившия президент по време на неговото президентство беше силно противоречиво. През 2020 г. The Washington Post съобщи, че правителството на САЩ е платило на бизнеса на Тръмп поне 2.5 милиона долара по време на посещенията на тогавашния президент в собствените му имоти, включително за разходите за стаи и хранене, за сметка на Тайните служби.

Освен уикендите и празничните пътувания, Тръмп използваше Mar-a-Lago като алтернатива на Кемп Дейвид, домакинствайки на срещи на високо равнище с чуждестранни лидери, включително китайският президент Си Цзинпин и японския премиер Шиндзо Абе, в клуба на Палм Бийч, Флорида.

В същото време чуждестранни правителства и субекти, търсещи бизнес възможности в САЩ или с разрешително от страна на правителството, предпочитаха да се настаняват в хотел Trump във Вашингтон, окръг Колумбия, пред многото местни алтернативи.

Агенциите за недвижими имоти на Тръмп също спомогнаха за укрепването на приходите в неговия бизнес, тъй като наемателите, ангажирани с дългосрочни договори, продължиха да плащат наем през цялата коронавирусна пандемия.

По време на кризата хотелиерският и бизнесите с лицензиране и управление не бяха толкова успешни. Очакваните приходи останаха около 100 милиона долара от 2017 до 2019 г., но бяха последвани от спад до близо 50 милиона през 2020 г.

Трябва обаче да се отбележи, че през четирите години на управление нетната стойност на бизнеса на Тръмп намаля значително. През 2016 г. –  годината на избора му за президент на САЩ – Forbes изчисли, че неговият бизнес е бил на стойност 3.7 милиарда долара. Настоящата оценка обаче е определена на 2.4 милиарда долара.

Подкрепи Economic.bg