BMW изпревари Mercedes по продажби в САЩ
Не се знае обаче дали баварската компания ще трябва да преразгледа данните си

© ECONOMIC.BG / Unsplash
Продажбите на BMW AG са надминали тези на Mercedes-Benz в САЩ за първи път от четири години. В последния месец на 2019 г. баварската компания е пласирала 35 746 леки и SUV автомобила, което е с 8 700 бройки повече от конкурента си от Щутгарт, съобщава Bloomberg.
BMW възроди миналата година своята SUV серия, попълвайки я с модела X7, очакван от дилърите повече от десетилетие.
Междувременно работата на Mercedes беше спъната от затруднения при някои доставчици, които снабдяват завода на компанията в Тускалуза, щата Алабама. Автомобилният производител продаде общо 316 094 автомобила през 2019 г., само 135 повече в сравнение с предходната година.
Все още обаче историята не е приключила, тъй като американската Комисия по ценните книжа и борсите разследва практиките за отчитане на продажбите на BMW, потвърди компанията миналия месец, припомня Bloomberg.
Дилърите критикуваха баварската компания в миналото за това, че ги притиска да купуват превозни средства, за да запасят автопарка си от „леки коли“ за клиенти, които обслужват своите превозни средства. Bloomberg съобщи за бонуси или надбавки, които компанията е изплащала на дилъри през 2015 и 2012 г., които са помогнали за завишаването на резултатите от продажбите.
Автомобилни производители е трябвало да „рестартират“ резултатите от продажбите си и преди. General Motors например призна през 1999 г., че надценява продажбите на Cadillac за предходния декември и трябваше да се откаже от твърдението си, че марката изпреварва Lincoln на Ford Motor Co.