Boeing отчете най-голямата си тримесечна загуба
Очаквано, заради \"приземяването\" на 737 Max
~ 2 мин.
Boeing отчете загуба от $3,4 млрд. за второто тримесечие в резултат на заземяването на Boeing 737 Max. Това е най-голямата тримесечна загуба, отчитана от компанията, пише "Индипендънт". През съответните три месеца на 2018 г. американският самолетостроител е реализирал печалба от 2,2 млрд. долара.
Последният вариант на реактивния самолет беше заземен в световен мащаб, след като две фатални катастрофи убиха общо 346 души.
Изплащането на обезщетения на авиокомпании, чиито самолети стоят на празен ход, както и на превозвачи, които очакват доставки на самолета, са стрували на производителя $ 4.9млрд.
И в двата случая - с Lion Air през октомври 2018 г. и при катастрофата на Ethiopian Airlines през март 2019 г., е обвинена система против срив, известна като MCAS. И в двата случая софтуерът наклонил носа на самолета и пилотите не успели да овладеят ситуацията.
Председателят, президент и изпълнителен директор на Boeing Денис Муйленбург, каза: „Това е определящ момент за Boeing и ние оставаме фокусирани върху нашите трайни ценности за безопасност, качество и почтеност във всичко, което правим, тъй като работим за безопасно връщане на 737 Max. В тези трудни времена екипите в нашето предприятие продължават да работят на високо ниво, като същевременно изпълняват ангажименти и улавят нови възможности, движени от силни дългосрочни основи."
Миналата седмица Ryanair предупреди, че ще намали темповете си на растеж и ще отмени някои зимни полети заради липсата на десетки самолети Boeing 737 Max, с които очакваше да лети.
Най-голямата бюджетна авиокомпания в Европа е поръчала 210 самолета Max - с уникална конфигурация с голям капацитет, Max 200, която изглежда е преименувана на 8200.
На авиошоуто в Париж през юни, компанията-майка на British Airways, IAG, подписа писмо за намерение - необвързваща поръчка - за 200 самолета Boeing 737 Max с доставка от 2023 година.
Последният вариант на реактивния самолет беше заземен в световен мащаб, след като две фатални катастрофи убиха общо 346 души.
Изплащането на обезщетения на авиокомпании, чиито самолети стоят на празен ход, както и на превозвачи, които очакват доставки на самолета, са стрували на производителя $ 4.9млрд.
И в двата случая - с Lion Air през октомври 2018 г. и при катастрофата на Ethiopian Airlines през март 2019 г., е обвинена система против срив, известна като MCAS. И в двата случая софтуерът наклонил носа на самолета и пилотите не успели да овладеят ситуацията.
Председателят, президент и изпълнителен директор на Boeing Денис Муйленбург, каза: „Това е определящ момент за Boeing и ние оставаме фокусирани върху нашите трайни ценности за безопасност, качество и почтеност във всичко, което правим, тъй като работим за безопасно връщане на 737 Max. В тези трудни времена екипите в нашето предприятие продължават да работят на високо ниво, като същевременно изпълняват ангажименти и улавят нови възможности, движени от силни дългосрочни основи."
Миналата седмица Ryanair предупреди, че ще намали темповете си на растеж и ще отмени някои зимни полети заради липсата на десетки самолети Boeing 737 Max, с които очакваше да лети.
Най-голямата бюджетна авиокомпания в Европа е поръчала 210 самолета Max - с уникална конфигурация с голям капацитет, Max 200, която изглежда е преименувана на 8200.
На авиошоуто в Париж през юни, компанията-майка на British Airways, IAG, подписа писмо за намерение - необвързваща поръчка - за 200 самолета Boeing 737 Max с доставка от 2023 година.
Понастоящем се произвеждат по 42 броя от 737 на месец. Данните на Boeing предполагат, че производствената норма ще се повиши до 57 на месец през 2020 г. и че всички самолети, произведени по време на заземяването, ще бъдат доставени в рамките на „няколко тримесечия“ след връщането на самолета в експлоатация.
Boeing предупреди и за още по-лоши новини във връзка с най-новия си широк самолет - 777X: „Докато компанията все още е насочена към края на 2020 г. за първата доставка на 777X, има значителен риск за този график поради предизвикателствата пред двигателя, които отлагат първия полет до началото на 2020 г.".
Цената на акциите на производителя остана почти непроменена след обявяването на новината за рекордната загуба, тъй като тя вече беше предупреди пазарите за очакваните лош резултати.