Британска компания предлага £1000 бонус за всеки нов шофьор на камион

Най-голямата търговска верига на Острова предприема отчаяни действия, за да напълни отново рафтовете в магазините си

Британска компания предлага £1000 бонус за всеки нов шофьор на камион

Снимка: Pixabay

14173 ~ 2 мин. четене
Economic.bg Автор: Economic.bg

Най-голямата британска верига супермаркети Tesco предлага бонус от 1000 паунда за шофьори на камиони, които да започнат работа преди края на септември. Компанията се опитва да преодолее огромния недостиг на работници, който доведе до празни рафтове по магазините.

Бонусът е публикуван чрез обява за работа на сайта на Tesco, предава The Guardian. Веригата казва на потенциалните кандидати, че ще играят „жизненоважна роля за нашите клиенти и общности“.

Предложението към шофьорите на тежкотоварни автомобили идва на фона на неистова конкуренция за онези със специален лиценз. До тази ситуация се стигна заради комбинация от фактори – Brexit, пандемията и данъчните промени, които накараха някои шофьори да напуснат сектора на търговията. Нарастващото търсене на доставки по домовете също предлага цяла гама алтернативна заетост за шофьорите.

Трудностите доведоха до празни рафтове в супермаркетите в цялата страна, особено след повишаване на търсенето на специфични продукти, като сладолед, салата или бира в горещото време. Проблемите се задълбочават от нарастващите инфекции на COVID и шофьорите, складовия персонал и работниците в магазините се налага да се самоизолират.

Logistics UK, организация обединяваща собствениците на транспортни и логистични компании, включително супермаркети, изчислява недостиг на 90 хиляди шофьори на тежкотоварни автомобили, включително около 25 хиляди от ЕС, които са се прибрали след Brexit.

Действието на Tesco е чудесна демонстрация как работи търсенето и предлагането“, каза говорител на Logistics UK.

Със засилената конкуренция броят на онлайн обявите за работа за транспортни, логистични и складови работници са четири пъти повече, отколкото преди пандемията – най-големият брой сред всички сектори, според анализ на Службата за национална статистика, публикуван миналата седмица.

Правителството се опита да преодолее проблема, като удължи броя на часовете, в които шофьорите са в състояние да работят без почивка и отслаби ограниченията за доставки рано сутринта или късно вечерта. Той също така разшири възможностите за обучение. Търговските органи обаче казват, че това не решава непосредствения проблем, тъй като може да отнеме повече от шест месеца, за да се обучи нов шофьор на тежкотоварен автомобил.

Logistics UK иска правителството да предлага визи за сезонни работници, за да позволи на повече шофьори от ЕС да влязат във Великобритания, особено през празничния сезон, когато британските шофьори се опитват да вземат почивка.

Подкрепи Economic.bg