Bushmills се надява с нов собственик да настигне Jameson

Мексиканският производител на текила Хосе Куерво придобива най-старата марка ирландско уиски

Вековна конкуренция

Bushmills се надява с нов собственик да настигне Jameson

Снимка: Whiskey Fest Sofia\'14

4841 ~ 2 мин. четене
Автор: Николай Марченко

След като Bushmills от два века се конкурира с Jameson, компанията все повече изостава от по-младата дестилерия  на разрастващия се ирландски и световен уиски пазар, информира американската агенция Bloomberg.

Според медията, по този начин предизвикателството пред новия ѝ собственик – мексиканеца Хосе Куерво  е по-високо. Известният със своята текила магнат, официално обяви вчера, че придобива Bushmills от британската Diageo Plc. (DGE).

Новите мексикански собственици ще искат да се възползват от това, което се нарича "легендарната марка" първият лиценз за дестилиране е издаден на Bushmills още от краля на Англия и Ирландия Джеймс I през 1608 г.

Това обаче няма да направи лесно наваксването до нивото на Jameson - дестилерия, основана през 1780 г. и в момента собственост на френския производител на алкохол Pernod Ricard SA. (RI). През изминалата година Jameson превъзхождаше по продажби Bushmills с 5 към 1 на пазара в САЩ, когато фрeнските собственици се възползваха от агресивен маркетинг, включително през социални медии като Facebook.

"Bushmills е толкова далеч зад Jameson, че е доста трудно да се види как те ще скъсят тази разлика", коментира Никола Церон, анализатор на френската банка Societe Generale SA в Лондон. "Търговската политика на Bushmills не работи по някаква причина, като е много трудно да се прецени защо. Diageo се опитаха, но не успяха", констатира експертът.

Jameson продаде над 4,450,000 броя 9-литрови каси ирландско уиски миналата година, в сравнение със 779 000 за Bushmills. Jameson преживя особено звезден растеж в САЩ, където обемите на продажбите са нараснали средно с 22% годишно в периода 2008 - 2013 г. - повече, отколкото който и да е от другите топ-10 уиски марки, продавани в Америка. Bushmills за сравнение отчете средногодишен ръст от порядъка на 3,8% през същия период.

Това може да обясни защо Diageo се отказва от марката. "Ние сме се старали през годините, за да получим растеж, борихме се", каза главният изпълнителен директор на Diageo Иван Менезес.

Bushmills е от едноименен град в графство Антрийм, в протестантска Северна Ирландия. Вкусът му е известен като "ванилия и мед с пикантен финал". Дестилерията Jameson пък е базирана в графство Корк, Република Ирландия и може да се похвали с фирмения си аромат от "дърво и мед с пикантен финал“.


Изберете компанията, осигуряваща най-добър "Старт в кариерата"

Подкрепи Economic.bg