„Български пощи“ ще плати 500 хил. лв. да влезе във Viber
Държавната компания обяви нова обществена поръчка
Държавната „Български пощи“ прави още една крачка към модернизацията си, след като вече проходи в света на електронната търговия – първо с партньорството с eMag от 2018 г., а от миналата година - и с OLX. Сега дружеството иска да подобри комуникацията с клиентите си и да започне да им изпраща кратки съобщения, с които да ги информира, например, за пратките им, както правят от години частните куриерски фирми.
„Български пощи“ е обявила обществена поръчка за избор на доставчик на централизирана система за изпращане на кратки съобщения чрез SMS, Viber или еквивалентни други платформи. Тя е пусната на 11 май, а заявления за участие в надпреварата се приемат до 31 май. Офертите ще бъдат отворени на 1 юни.
Обществената поръчка е с прогнозна обща стойност 540 000 лева с ДДС, като сумата се очаква да бъде разходена за период от две години. В цената са включени всички разходи и възнаграждения за изпълнителя, включително за персонал и евентуален подизпълнител.
От заданието става ясно, че „Български пощи“ ще плаща на фирмата изпълнител на поръчката всеки месец в продължение на две години пропорционално на реализирания трафик, т.е. спрямо броя на изпратените до клиентите съобщения. Договорът обаче може да приключи и по-рано, ако клиентите са много и заложената сума бъде изчерпана преди края на 2-годишния период. Не е ясно дали след това дружеството отново ще спре да праща известия на клиентите си, или ще проведе друга поръчка за Viber съобщения и SMS-и.
Добрата новина за данъкоплатците е, че ако обемът съобщения и месечни услуги не достигнат пълната заложена стойност в поръчката, „Български пощи“ няма да плащат "неизползваните".
Опитът на „Български пощи“ да се сближи дигитално с клиентите чрез съвременна онлайн комуникация идва на фона на нарастващата електронната търговия, която претърпя истински бум по време на пандемията от COVID-19. Сега държавната компания явно иска да влезе още по-стриктно в такта на тенденциите, за да стане по-привлекателна за потребителите, насочили се отдавна към частните куриери.