„Български пощи“ ще плати 500 хил. лв. да влезе във Viber

Държавната компания обяви нова обществена поръчка

„Български пощи“ ще плати 500 хил. лв. да влезе във Viber

Снимка: Pexels

14390 ~ 1 мин. четене
Мирела Вавова Автор: Мирела Вавова

Държавната „Български пощи“ прави още една крачка към модернизацията си, след като вече проходи в света на електронната търговия – първо с партньорството с eMag от 2018 г., а от миналата година - и с OLX. Сега дружеството иска да подобри комуникацията с клиентите си и да започне да им изпраща кратки съобщения, с които да ги информира, например, за пратките им, както правят от години частните куриерски фирми.

„Български пощи“ е обявила обществена поръчка за избор на доставчик на централизирана система за изпращане на кратки съобщения чрез SMS, Viber или еквивалентни други платформи. Тя е пусната на 11 май, а заявления за участие в надпреварата се приемат до 31 май. Офертите ще бъдат отворени на 1 юни.

Обществената поръчка е с прогнозна обща стойност 540 000 лева с ДДС, като сумата се очаква да бъде разходена за период от две години. В цената са включени всички разходи и възнаграждения за изпълнителя, включително за персонал и евентуален подизпълнител.

От заданието става ясно, че „Български пощи“ ще плаща на фирмата изпълнител на поръчката всеки месец в продължение на две години пропорционално на реализирания трафик, т.е. спрямо броя на изпратените до клиентите съобщения. Договорът обаче може да приключи и по-рано, ако клиентите са много и заложената сума бъде изчерпана преди края на 2-годишния период. Не е ясно дали след това дружеството отново ще спре да праща известия на клиентите си, или ще проведе друга поръчка за Viber съобщения и SMS-и.

Добрата новина за данъкоплатците е, че ако обемът съобщения и месечни услуги не достигнат пълната заложена стойност в поръчката, „Български пощи“ няма да плащат "неизползваните".

Опитът на „Български пощи“ да се сближи дигитално с клиентите чрез съвременна онлайн комуникация идва на фона на нарастващата електронната търговия, която претърпя истински бум по време на пандемията от COVID-19. Сега държавната компания явно иска да влезе още по-стриктно в такта на тенденциите, за да стане по-привлекателна за потребителите, насочили се отдавна към частните куриери. 

Коментари: 0