„Български пощи“ ще привлича млади кадри с бонуси
Предвижда се ремонт на пощенски станции и подмяна на остаряла техника

© ECONOMIC.BG / Красимир Свраков
Държавното дружество „Български пощи“ ще привлича млади кадри с бонусни системи, пряко обвързани с поставени цели, постигнати резултати и обратната връзка от гражданите. Намеренията са посочени от вицепремиера Калина Константинова, под чието крило попадат вече „Български пощи“, в писмен отговор на въпроса от депутата от ДПС Ахмед Ахмедов.
В отговора си Константинова още веднъж препотвърждава визията за оздравяването на дружеството чрез превръщането му в точка за предоставяне на административни услуги.
В сегашната ситуация жители на по-малки градове и села трябва да пътуват до областен център при нужда за извършване на определени административни услуги. Целта е да избегнем тази ненужна стъпка“, посочва в отговора си вицепремиерът.
В тази връзка се предвижда да бъде направена допълнителна инвестиция в служителите на дружеството чрез обучения и преквалификация за повишаване на знанията, уменията и компетенциите за предоставянето на тези нови услуги.
Константинова допълва, че предстои да бъде извършен пълен мултифакторен анализ на състоянието на пощенската мрежа, като ако е нужно ще бъдат приложени мерки за оптимизация. Очакванията са след анализа да се пристъпи към ребрандиране и ремонт на пощенски станции, подмяна на остаряла техника и въвеждане на електронна система за разплащане с клиенти. За последното се очаква дружество да получи 30 млн. лв. повече към бюджета си за 2022 г.
В отговора на вицепремиера се посочва още, че докато пазарът на пощенски и куриерски услуги расте с всяка година, „Български пощи“ губи системно пазарен дял. Въпреки най-широката мрежа от представителства в цялата страна, дружеството пада до едва 7.5% пазарен дял за 2020 г. и отчита загуба от 13 млн. лв. за изминалата 2021 г. по предварителни данни.