Cyber Monday в САЩ счупи всички рекорди за онлайн пазаруване
Само в този ден потребителите са похарчили 13.3 милиарда долара
15.8 милиона долара на всеки 60 секунди. Толкова са похарчили потребителите в САЩ само за два часа в понеделник вечерта, слагайки край на петдневен ръст на разходите, който счупи предишни рекорди, предава BBC Business.
Общата сума, похарчена само по време на деня Cyber Monday, е 13.3 милиарда долара. Това е със 7.3% повече от предходната година, сочат данните на Adobe Analytics.
Притесненията относно инфлацията продължават, но подсладените отстъпки през празничния сезон се превърнаха в увеличени разходи. Потребителите са похарчили рекордните 41.1 милиарда долара през петте дни, започващи Деня на благодарността, според Adobe.
Въпреки че Cyber Monday остана най-големият ден за онлайн пазаруване за сезона и за годината, годишният растеж беше по-силен както на Деня на благодарността, така и на Черния петък“, каза Вивек Пандиа, водещ анализатор в Adobe Digital Insights, в изявление.
Онлайн разходите за Деня на благодарността и Черния петък са се увеличили съответно с 8.8% и 10.2% спрямо предходната година. Ранните отстъпки от търговците на дребно насърчиха хората да купуват по-рано тази година, каза Пандиа, като Cyber Monday се превърна в нещо като „последна възможност“ за празнични оферти.
Данните на компанията предвиждат, че празничните разходи от 1 ноември до 31 декември ще надхвърлят 240 милиарда долара, което е с 8.4% повече от предходната година.
Рекордните продажби в Cyber Monday бяха подсилени от американските потребители, пазаруващи от мобилните си устройства, като са похарчили близо 7.6 милиарда долара. Тази година 57% от онлайн продажбите са дошли през мобилно устройство, в сравнение с 33% през 2019 г., тъй като пазаруването от мобилни телефони нарасна.
Играчките остават най-популярните продукти за продажба, според Adobe. Куклите Elf on the Shelf, комплектите Lego и фигурките на Хари Потър бяха сред най-продаваните артикули по време на Cyber Monday.
Сред другите най-продавани е потребителска електроника. Купувачите са се сдобили с компютри, слушалки, високоговорители, електрически скутери и смарт часовници. Игровите конзоли, включително PlayStation 5, Xbox Series X и Nintendo Switch OLED, също са сред популярните продукти.
Отстъпките и офертите царуват в Cyber Monday и тази година не беше по-различна. Отстъпките за облекло достигнаха връх с малко над 23%, докато телевизорите и компютрите се продаваха с почти 22% отстъпка, според Adobe. Adobe предвижда отстъпки до 18% на компютрите до края на годината.
Продажбите на потребителска електроника бяха на фокус, след като новоизбраният президент Доналд Тръмп наскоро обяви предложения за 25% всеобхватни мита върху вноса от Мексико и Канада, в допълнение към допълнителните мита за Китай. Около 78% от всички потребителски смартфони и 87% от конзолите са били внесени от Китай през 2023 г., според доклад на Consumer Technology Association.
В сферата на потребителската електроника има много малко неща, които не се внасят“, каза изпълнителният директор на Best Buy Кори Бари по време на обявяването на приходите на компанията миналата седмица. „В крайна сметка клиентът поема част от цената на тарифите. Това са стоки, от които хората се нуждаят, а по-високите цени не са от полза.”
В допълнение към електрониката, отстъпките за бижута, продукти за лична хигиена и облекло също привлякоха потребителите.
Тъй като пазаруването на мобилни устройства се увеличи, повече купувачи се обърнаха към влиятелни лица в социалните медии и тази година. За американските сайтове за търговия на дребно делът на приходите от филиали и партньори като влиятелни лица в социалните медии беше 20.3% в Cyber Monday, което е почти 7% повече от предходната година.
Освен това компаниите използваха AI chatbots, за да помогнат на потребителите, като Rufus на Amazon. Трафикът към сайтове за търговия на дребно от чатботове се е увеличил с близо 2000% в Cyber Monday, според Adobe.
Програмите „Купете сега, платете по-късно“ също допринесоха за почти 1 милиард долара разходи в Cyber Monday, което е рекорд. Около 75% от тези видове транзакции са извършени през мобилно устройство.
Пазаруването не беше ограничено само до САЩ. Глобалните продажби достигнаха 49.7 милиарда долара, което е с 3% повече от предходната година, според данни на Salesforce.
Salesforce нарисува малко по-различна картина за Cyber Monday в САЩ, записвайки 12.8 милиарда долара продажби, което е с 2% повече от предходната година.