Disney завива към онлайн търговията и закрива 20% от магазините си
Компанията планира да подобри настоящия си уебсайт и да увеличи продуктовия си асортимент

© ECONOMIC.BG / Unsplash
Disney обяви, че ще закрие 20% от физическите си магазини преди края на годината, планирайки да се фокусира повече върху електронната търговия. Поне 60 от обектите в Северна Америка ще затворят, посочват от компанията, която разполага с около 300 обекта по света. Решението ѝ е водено от промяната в поведението на потребителите. А целта е онлайн пазаруването в бъдеще да бъде обвързано с приложенията на Disney Parks, както и с платформите на социалните медии.
Поведението на потребителите се измести към онлайн пазаруването заради глобалната пандемия и очакванията към търговците вече са различни“, казва Стефани Йънг, президент на потребителски продукти, игри и издателска дейност.
Пандемията издърпа прехода към онлайн пазаруване с около пет години спрямо предварителните очаквания, сочат данни от американския индекс за търговия на дребно на IBM. Продажбите в електронна среда са скочили с 32.4%, достигайки 791.7 милиарда долара преди 2020 г. Очаква се обемът им само да се увеличава.
Плановете на Disney включват поетапно затваряне на една пета от физическите магазини, а след това компанията ще прецени къде да наложи други затваряния. Европа ще е мястото, където са предвидени значителни намаления. Disney отказва да предостави финансови подробности за това как затварянията ще повлияят на резултатите й, но отбелязва, че ще има неразкрит брой съкращения заради затварянето на магазините. Не са предоставени данни и за точните локации, които ще бъдат затворени.
От Disney отбелязват, че това няма да повлияе върху другите предлагани услуги в търговските й обекти. Партньорството на Disney с Target нарасна от 25 магазина на повече от 50 от 2019 г. Компанията отказа да споделя планове за бъдещи местоположения.
Сега плановете са да подобри настоящия си уебсайт и да увеличи продуктовия си асортимент, включвайки повече колекции за облекло за възрастни, улична мода и първокласни продукти за дома. Магазините на Disney обикновено се свързват с подбрана селекция от детски дрехи, играчки и игри. Преминавайки към по-достъпно електронно пазаруване, компанията ще може да обхване по-широка демографска група и да разшири предложенията си. Очаква се Disney да сподели повече подробности за обновяването на уебсайта си и пускането на продукти в бъдеще.
Акциите на Disney останаха непроменени, след като пазарът затвори в сряда. От януари те са нараснали със 6% и са се увеличили с повече от 65% през последните 12 месеца.