„Дизелгейт“ намали наполовина печалбата на Daimler за 2019 г.
Въпреки това компанията остава лидер в продажбите на луксозни автомобили

© ECONOMIC.BG / Unsplash
~ 2 мин.
Германският производител на луксозни автомобили Daimler предупреди днес за трети път за по-ниски очаквания за печалба за 2019 г., тъй като разходите, свързани с дизеловия скандал, големите инвестиции в електрически превозни средства и производствените проблеми натежават.
Еднократните разходи от 300 млн. долара за преглед на продуктовото портфолио, както и още 300 милиона за преструктуриране на услугата за мобилност Your Now са включени в предварителното число, добави компанията.
Новият изпълнителен директор на Daimler Ола Калениус ще обяви официално финансовите резултати за 2019 г. на 11 февруари.
Daimler заяви, че приходите за 2019 г. преди лихви и данъци се очаква да спаднат до 5.6 млрд. евро от 11.1 млрд. евро година по-рано, съобщи Reuters.
Според предварителната оценка на компанията през 2019 г. разходите за текущи правителствени и съдебни производства, свързани с дизелови превозни средства, възлизат на 1.1-1.5 млрд. евро, което оказва влияние върху основното поделение Mercedes-Benz Cars - разходи, които все още не са включени в предварителното число.
Производителят на автомобили заяви, че очаква възвращаемостта на продажбите на Mercedes-Benz Cars да спадне до 4% през 2019 г., в сравнение със 7.8% през 2018 г. Също така очаква да намалее до минус 15.9% от плюс 2.3% в нейното поделение за микробуси и до 6.1% от 7.2% при поделението за камиони.
Според предварителната оценка на компанията през 2019 г. разходите за текущи правителствени и съдебни производства, свързани с дизелови превозни средства, възлизат на 1.1-1.5 млрд. евро, което оказва влияние върху основното поделение Mercedes-Benz Cars - разходи, които все още не са включени в предварителното число.
Производителят на автомобили заяви, че очаква възвращаемостта на продажбите на Mercedes-Benz Cars да спадне до 4% през 2019 г., в сравнение със 7.8% през 2018 г. Също така очаква да намалее до минус 15.9% от плюс 2.3% в нейното поделение за микробуси и до 6.1% от 7.2% при поделението за камиони.
Еднократните разходи от 300 млн. долара за преглед на продуктовото портфолио, както и още 300 милиона за преструктуриране на услугата за мобилност Your Now са включени в предварителното число, добави компанията.
Новият изпълнителен директор на Daimler Ола Калениус ще обяви официално финансовите резултати за 2019 г. на 11 февруари.
Слабите печалби контрастират с продажбите на автомобили на Daimler. Компанията е продала 2.34 млн. леки коли Mercedes-Benz през 2019 г. - рекордни продажби за девета поредна година, което позволява на германския автомобилен производител да запази титлата на най-продаваната марка луксозни автомобили.
Още през октомври м.г. германската компания подчерта очаквания спад на приходите си за 2019 г. и заяви, че съдебните производства, свързани с дизеловите емисии, могат да доведат до допълнителни разходи.