Желязков: До края на годината очакваме новите инвестиции в Летище София

В продължение на няколко месеца управлението на аеропорта ще е взаимно, каза транспортния министър

Желязков: До края на годината очакваме новите инвестиции в Летище София

Снимка: Economic.bg/Архив

До месец предстои да бъде подписан договорът за концесията на Летище София. Подписването му обаче не означава, че веднага ще се премине към обещаните инвестиции от страна на концесионера и изграждането на трети терминал на софийското летище. Това стана ясно от думите на министъра на транспорта Росен Желязков в интервю за bTV.

„Предстои до месец да се подпише договорът за концесията на Летище София. След това предстои преходен период, в който активите на летището ще се управляват взаимно, за да може и служителите да преминат плавно и безпроблемно към новите правила, по които ще се работи. Това ще отнеме време, но предполагам, че към края на годината ще започне вече ефективно да действа договорът“, каза Желязков и уточни, че всеки един аспект е важен от концесионния договор, не само обещаното увеличение на пътникопотока, но и спазването на социалните и финансови ангажименти, които включват заплащане на концесионната такса, поддържане на инфраструктурата, както и изграждането на третия терминал.

Припомняме, че в началото на месеца Върховният административен съд (ВАС) остави в сила решението на Комисията за защита на конкуренцията (КЗК), потвърждавайки избрания от Министерството на транспорта, информационните съобщения и технологиите консорциум „Соф кънект“ за концесионер на столичния аеропорт.

През ноември миналата година КЗК определи като неоснователни жалбите срещу избора на нов концесионер на Летище София. Така антимонополният орган на практика потвърди избора на консорциума „Соф Кънект“, който бе класиран на първо място сред кандидатите, желаещи да управляват аеропорта през следващите 35 години.

Министър Желязков коментира и мерките, които държавата предприема в подкрепа на транспортния бранш заради коронакризата. Той припомни, че след 1 юли мярката „60/40“ се превръща в „80/20“, както и че държавата подготвя нов вид помощ под формата на грантови схеми, която ще бъде отпусната за транспортния бранш в България с цел подпомагане за справянето с последствията от коронакризата. По думите на транспортния министър кризата е била кратка, но последствията от нея ще са дълготрайни, тъй като предпочитанията на хората за пътуванията ще се променят и все повече ще започнат да използват лични превозни средства пред организирания транспорт.

Коментари: 0