Добрата организационна култура задържа служителите
Glassdoor анализира най-силните фактори, които определят удовлетвореността на служителите

© ECONOMIC.BG / Canva
Ако търсите начини да задържите талантите в компанията си, трябва да обърнете внимание на организационната си култура и лидерите си, твърди новo проучване на Glassdoor. В него са засегнати най-силните фактори за удовлетвореността на служителите и с какво би ги накарало да останат на работа.
Ето кои са факторите на работното място, които имат най-голямо значение за удовлетвореността на служителите:
Корпоративна култура и ценности: 18.4%
- Висшето ръководство: 17.6%
- Възможности за кариерно развитие: 15.8%
- Бизнес перспективи: 13.8%
- Баланс между професионалния и личния живот: 12.1%
- Разнообразие и приобщаване: 11.4%
- Възнаграждение и придобивки: 10.9%
Това, което е изненадващо, е, че допълнителните придобивки получават най-малката част от гласовете на служителите, което показва, че заплатата не е непременно водеща, когато става въпрос за удовлетвореност. Въпреки това Glassdoor посочва, че възнаграждението е важно, когато компаниите се опитват да привлекат нови таланти.
Във всички сектори допълнителните придобивки и бонусите играят сравнително малка роля като фактор за удовлетвореността на служителите.
Но означава ли това, че служителите не се интересуват от това колко пари печелят или от предимствата, които получават на работното си място? Абсолютно не. Това е сигнал, че корпоративната културата на работното място играе по-голяма роля при определянето на ежедневната удовлетвореност от работата, отколкото заплащането", казват от Glassdoor.
Въпреки че възнаграждението и придобивките могат да привлекат нови служители, корпоративната култура е нещото, което ги задържа в организацията.
Така че, ако искате служителите ви да са щастливи, след като сте ги привлекли с хубава заплата, Glassdoor съветва: следете как се прилага организационната култура в компанията ви. Търсете постоянно обратна връзка от служителите си, за да идентифицирате техните нужди, които може да пропускате, докато се фокусирате върху бизнес операциите на компанията.