Джеймс Хюз: Банско има нужда от втори лифт
Курортът заслужава своето развитие, смята хотелиерът

В туризма трябва да се гледа в дългосрочен план, а за Банско това означава, че трябва да има втора кабинкова линия и още писти. Подкрепям тази идея. Това заяви англичанинът Джеймс Хюз, който живее в зимния ни курорт от 2003 година, пише Kmeta.bg. Женен е за българка, двамата стопанисват семейния хотел „Авалон”. На местните избори миналата година бе кандидат за общински съветник, но не успя да влезе в местния парламент.
„Смятам, че мога да бъда полезен на Банско с моите опит и знания. Вече съм тук над 12 години. Убеден съм, че курортът трябва да се промени и развива. На всички тук са ни необходими повече професионализъм, повече прозрачност, по-добър мениджмънт. Персоналът в туристическия бранш да знае как да работи, за да предлагаме един по-добър продукт”, коментира английският хотелиер в курорта.
Той е живял в много големи курорти и е наясно със ситуацията в Австрия и Франция. Там курортите работят през цялата година. Тук се залага на 3-4 месеца зимен сезон, което не е достатъчно. Курортът заслужава своето развитие, има възможности за увеличаване на неговия потенциал, затова е добре да има втори лифт.
„Но трябва да използваме максимално и летните 4-5 месеца, да привлечем повече туристи, за да има повече приходи за местните хора, повече работни места. Нашият фокус трябва да е в местната уникална картина – история, минало, култура, кухня. Защото модерни курорти с много бетон има колкото щеш в Европа. Длъжни сме да съчетаем модерния ски център в Пирин планина със стария възрожденски квартал в града. Да рекламираме по-добре старите занаяти, вековните къщи, калдъръмените улици, дори банския диалект. Не бива отново да измислим колелото, а да черпим опит от утвърдени целогодишни курорти”, убеден е Хюз.
Да се привличат туристи не само със ските, макар че това е запазената марка на Банско. През лятото може да идват туристи за планинско колоездене, за трекинг( б.а. – планински пешеходен преход), за скално катерене. За посещение на културни и исторически забележителности, на спортни и други прояви. Не може да се отрече на местната власт, че прави все повече фестивали и организира други атрактивни прояви през лятото, за да има гости в курорта.
Миналото лято за първи път се провеждаха музикални сбирки и демонстрация на стари занаяти в Посетителския център.
„Не бива да пропуснем момента да развиваме града. Трябва да се подкрепя бизнесът – с работата на общинска администрация, с подходящи проекти, с решаването на проблемите му. За нас, хотелиерите, е много важно да посрещаме гостите с усмивка и да им предлагаме качествено обслужване и вкусна храна”, допълва англичанинът.