Електронните спортове - бизнес за 621 млн. долара
Анализатори очакват популярността им да расте и постепенно да привлече и големи световни брандове като спонсори
Според много хора компютърни игри са загуба на време, но за някои това е повече от хоби. Според анализ на компанията SuperData Research бизнесът с електронни спортове възлиза на 621 млн. долара, съобщава онлайн изданието Venture Beat.
Организирането на турнири по различни игри е най-популярно в Азия и Северна Америка, казват още анализаторите. Е-спортовете са изключително популярни в Азия, където се генерират 374 млн. долара. Професионалните геймъри са особено популярни в Китай, Япония, Южна Корея и Индия. В Северна Америка се генерират 143 млн. долара, а в Европа - 72 млн. долара.
Общо по света има поне 134 млн. фенове на електронните спортове. Това са хората, които активно следят какво се случва и следят предаванията на турнирите по интернет.
Основната част от приходите идва от реклами и спонсори. Някои създатели на игри също имат интерес към е-спортовете като средство да популяризират новите си заглавия, коментира основателят на SuperData Юст ван Дрюнен. Това обаче им носи загуби, защото истинските печалби идват от обикновените играчи.
Всъщност мнозина играчи също гледат на е-спортовете като на маркетинг. Според Дюнен едва 40% от професионалите геймъри изкарват достатъчно, за да не им се налага да работят друго. Топ играчите действително печелят дори милиони, но масово печалбите са между 12 хил. и 40 хил. долара на година, отбелязват анализаторите.
Затова повечето прогеймъри всъщност разчитат да придобият популярност сред феновете и след това разчитат на приходи от самостоятелни онлайн стриймове чрез платформи като Twitch и MLG. SuperData дават за пример Вей Хан-Донг с прякор CaoMei, който миналата година се е оттеглил от професионалната сцена по League of Legends, за да се посвети изцяло на стрийминг. Той е сключил договор с китайската платформа ZhanQi TV с условието да излъчва по 90 часа на месец, като ще получава по над 800 хил. долара годишно.
Анализаторите сочат, че е-спортовете все още са в много начална фаза на своето развитие. Те очакват популярността им да расте и постепенно да привлече и големи световни брандове като спонсори, включително и такива извън света на технологиите. Когато това стане, електронните спортове ще станат още по-доходоносен бизнес.