Ерик и Къщата с мандарините
Студент по медицина създаде бранда Maison Tangerine и залага на концепцията за бавна, но качествена мода

© ECONOMIC.BG / Личен архив
Обичам всичко, което ще устои на времето, тренда, дори поколението. Това казва създателят на бранда Maison Tangerine Ерик Велковски. Тази година неговата креативност и усърдие бяха забелязани от Съюз „Произведено в България“ и той получи отличие като производител с добър пазарен успех. Нека от първо лице да се запознаем с историята на този млад предприемач, който същевременно е студент по медицина:
Семейството ми е от над 25 години в текстилния бизнес. Когато бях дете, вместо да слушам приказки за лека нощ, заспивах с разказите на майка ми за работния ѝ ден, новите клиенти и продажбите. А интересът към медицината се зароди в началото на пети клас. Докато съучениците ми се вълнуваха от новата песен на Джъстин Бийбър, аз търсех информация за операции, специализации и операционни зали. Сигурно вече искате да ми зададете въпроса: “А има ли някой лекар в семейството ти?” – Няма, но се надявам да дам началото на докторска фамилия.
Не една, а две професии
Аз съм зодия Водолей. Ние сме креативни личности, на които никога не им е достатъчна само една професия, само едно хоби, само един любим ресторант. Създаването на моя бранд е приятно и удовлетворяващо хоби, което ми носи и доходи. А какво по-хубаво от това?! От малък съм научен да съм самостоятелен и предприемачеството е моят начин да вървя към тази крайна цел, преди изцяло да се отдам на медицината. Тя за мен е необятна наука и чарът е в това, че колкото и да учиш, винаги има с какво да надградиш утре. На моменти ми се струва почти невъзможно да съчетавам двете си призвания, но пък сега са годините, в които градя здравите основи на бъдещето. А и семейството винаги ми удря по едно рамо в трудните моменти.
Защо ризи, защо от лен
Ризи, защото са удобни, стилни и класни. Лен, защото е естествен и дишащ материал, подходящ за всеки повод и случай. А двете в синхрон правят магия, която се усеща при всяко докосване. За настъпващото лято сме подготвили много нови продукти - от панталони до ленени сетове, с които да допълните капсулния си летен гардероб. Нашата екслузивна колекция бански с принтове на български художници ще е хит. Заложили сме на 100% рециклиран материал, разработен от италианска компания, специализирана в екологично чисти материи.
Развитието на бранда
Maison Tangerine, или Къщата с мандарините, е една мечта за дом, заобиколен от мандаринова горичка, ухаеща на любимите ни цитрусови нотки и напомняща за безгрижие. Голям принос за популяризирането на бранда имат известни българки като Деси Цонева, Андреа Банда Банда, Мона Гочев и още много прекрасни дами, които се припознаха в Maison Tangerine.
Производството ни е базирано в София и в с. Корница, област Благоевград. Хората, които работят при нас са нашето второ семейство - голяма част от тях са заедно с нас от над 25 години и буквално ме познават от пеленаче. Ето защо всичките ни продукти са изработени с толкова любов и прецизност. Продуктът трябва да носи емоция и затова се стараем всяка поръчка да бъде допълнена с нещо лично - например картичка с послание или дори някоя мида. Щом отвориш кутията, да усетиш ухание на слънце, лято и море.
Онлайн търговията
Всички говорят колко е лесно и приятно да продаваш онлайн, но аз не подкрепям напълно тази теза. Клиентът никога досега не е бил толкова претоварен с предложения и презадоволен. Да не говорим за модните конгломерати за бърза мода, които заливат пазара ежеседмично с нови и нови попълнения. Затова ние се спряхме на концепцията за бавна, но качествена мода, която остава за поколенията. Друг интересен феномен е начинът, по който различните поколения пазаруват. Милениалите отварят Инстаграм и са готови за покупки, а по-възрастното поколение има нужда от уебсайт, дори от физическа локация. По тази причина се доверих на няколко обекта в страната, в които продуктите ни може да бъдат докоснати и пробвани. Разработихме и онлайн магазин.
Опит
През времето на социалната изолация се записах на серия от онлайн маркетингови курсове, а после надградих с обучения по предприемачество и лидерство на Diane Von Furstenberg и Anna Wintour. В началото, преди още да имам идея за нещо свое, опитвах нови стратегии и похвати в социалните профили на бранда на моята майка.
Пазарите
Българския пазар е интересно място за развитие и старт. Той е малък, но потребителят е много прецизен и взискателен в избора си. Българският купувач е донякъде разочарован от нискокачествените продукти, заливащи пазара, затова подхождаме с голямо внимание към всеки детайл. През тази година разширяваме своите пазари на Балканите. Смятаме, че тези страни са подценени като пазар, а крият големи възможности за успех. Политиката ни е прагматична – залагаме на капсулни висококачествени продукти на достъпни за съответния пазар цени.
Кризите като двигател
Опитахме да погледнем на пандемията от по-различна перспектива и се ориентирахме към неизлизащи от мода продукти, което се оказа печеливша стратегия. В това трудно време хората имаха нужда от бягство от реалността и пътуванията до топли страни се увеличиха рязко, откъдето посред зима идваха покупките на всичко, свързано с лятото. Тази година взехме решението да увеличим цената на нашите продукти, с единствената цел да можем да се справим с високите цени на тока и да предоставим еквивалентни на европейските стандарти работни условия и заплати на нашите служители.
Бизнес с кауза
Да правиш добро, е неизменен човешки дълг. Затова всяка продажба допринася за каузата на нашата благотворителна организация Charity by M.T., която пое ангажимента да засажда дървета в различни региони на България с цел да понижи отрицателния ефект на текстилната промишленост върху природата. Първата акция планираме за началото на лятото на 2022 г. Надяваме се, че ще се видим там.