Facebook ще наеме 1200 нови служители

Специалистите на компанията са разположени в 49 града в цял свят

Facebook ще наеме 1200 нови служители

Снимка: facebook.com/careers/

Автор: Стилиян Гребеничарски

Плановете за растеж и развитие на нови технологични решения ще доведат до увеличаване с около 14% на персонала на социалната мрежа Facebook, пише Reuters.

 Диверсифицирането на дейностите, очилата за виртуална реалност, дроните и центровете за данни са съпътствани от истински бум в наемането на специалисти и компанията цели да прибави нови 1200 служители.

Oculus Rift, разработчикът на очила за виртуална реалност, е сред най-активните на пазара на труда, като в момента има отворени 54 позиции. Сред тях са мениджъри, които да отговарят за логистиката, доставките и глобалните дистрибуционни вериги. Според анализатори това е ясен сигнал, че иновативният продукт е близо до пускането си на пазара.Компанията бе придобита през изминалата година от Facebook за 2 млрд. долара.

Плановете на гиганта за собствени сателити и дрони, с които да се осигурява свободен интернет до места, където той е все още труднодостъпен са друго поле където предстоят мащабни назначения. Тук Facebook търси специалисти в авиационната електроника, радио-честотните комуникации и топлинни инженери. За технологията за онлайн реклама Atlas, придобита през 2013 г. има още 20 открити позиции.

В самата социална мрежа пък се търсят всевъзможни кадри – от маркетинг и продажби до софтуерни инженери. „Facebook е компания, където има тясна връзка между конкурентоспособността и инвестициите в човешки капитал и технологии“, казва анализаторът Колин Себастиан. Той допълва, че разнообразявайки дейността си, качествата на служителите се явяват решаващ елемент в конкуренцията на гиганти като Google, Alibaba и добре капитализирани стартъпи като Snapchat.

Към края на септември, Facebook има едва 8348 постоянни служители в 49 града в цял свят. Това е значително по малко от 55-те хиляди на Google и 127 хиляди на Microsoft (компанията обяви през лятото, че освободи около 18 хил. от тях). На този фон никак не е учудващо, че социалната мрежа отчита далеч по-висока ефективност, имайки приблизително 384 000 долара печалба за работно място през третото тримесечие на 2014 г., при 300 000 за Google и 183 000 долара за Microsoft.

Списък с всички свободни позиции и техните локации по цял свят можете да откриете ТУК!

Коментари: 0