Facebook стартира функцията за пазаруване Shops
Facebook превръща бизнес профилите във витрини на магазини

© ECONOMIC.BG / Facebook
~ 2 мин.
Потребителите вече могат да разглеждат и купуват продукти директно от страниците на търговците във Facebook и Instagram. Най-голямата социална мрежа в света стартира услугата Shops, която ще позволи на бизнеса да търгува директно в платформите. Новината обяви изпълнителният директор на компанията Марк Зукърбърг, предава Reuters.
Facebook и Instagram вече поддържаха известна степен на електронна търговия – Facebook има своя Marketplace, като се кани да даде още по-силен тласък в бъдеще с дългоочакваната дигитална валута Libra, докато Instagram позволи миналата година да се купуват продукти, представени в публикации и реклами в приложението.
Сега платформите стават още по-удобни за бизнеса, давайки шанс за генерирането на нови приходи от реклама, дори когато ръстът на потребителите в тях се забавя.
Facebook Shops ще обедини някои от досегашните възможности за пазаруване, което е стъпка към единен онлайн магазин – достъпен както през Facebook, така и през Instagram. Според информацията, плащанията ще могат да се извършват през самата платформа, а потребителите ще могат и да комуникират директно с търговците през приложенията WhatsApp, Messenger или Instagram Direct.
По думите на Зукърбърг, най-голямата социална мрежа в света ще работи и за интеграцията на платформата Shopify, с която бе обявено партньорство, както и на седем други платформи за онлайн търговия в бъдеще.
Акциите на Shopify потънаха след първоначалното стартиране на Facebook Shops, а след това отскочиха нагоре, след като изпълнителният директор Тобиас Лутке се включи във видеото на Зукърбърг, подчертавайки бъдещите им съвместни планове.
Подобно на другите функции за електронна търговия на Facebook, Shops ще бъде безплатна за достъп за бизнеса. Идеята е да привлекат повече играчи и така да се засили ангажираността на потребителите и продажбите на реклами. „Нашият бизнес модел тук са рекламите“, каза Зукърбърг.