Ferrari показа нов хибрид, водещ го към електрификацията
Моделът 296 GTB ще разполага с внушителните 830 конски сили
Ferrari представи в четвъртък новия си хибриден плъгин автомобил, съобщава Reuters. Производителят на луксозни спортни коли, известен със своите ревящи двигатели с вътрешно горене, преоборудва гамата си за електрическата ера.
296 GTB е третият хибрид на Ferrari, който влиза в серийно производство, което изключва автомобилите от лимитираните серии. Той следва SF 90 Stradale от 2019 г. и конвертируемата версия SF90 Spider, пусната миналата година.
Главният маркетинг и търговски директор на Ferrari Енрико Галиера заяви, че 296 GTB създава изцяло нов сегмент.
Ако SF 90 е проектиран да достигне върха на производителността, 296 GTB е проектиран за пика на удоволствието от шофирането“, каза той в уеб презентация. „Очакваме това също да ни помогне да привлечем клиенти, които не карат Ferrari сега.“
Двуместният автомобил ще струва 269 000 евро, достигайки 302 000 евро за неговата Assetto Fiorano високоефективна версия. Максималната скорост е над 330 км/ч.
Италианската компания, известна в цял свят със своето емблематично лого и червени състезателни автомобили, обеща първия си напълно електрически модел през 2025 г.
„Това е процес, започнал преди няколко години“, казва Галиера. „Работим, за да се справим с регулирането и задачата за намаляване на емисиите.“
Ferrari и неговите конкуренти се опитват да преориентират производствата си към батериите, без да губят високата производителност, която подкрепя техните премиум цени.
Porsche, част от групата на Volkswagen, вече предлага изцяло електрическо превозно средство с модела си Taycan, но Ferrari изпреварва своя съперник Lamborghini, също част от Volkswagen, чийто първи напълно електрически автомобил няма да се появи до втората половина на това десетилетие.
За да навлезе в новата ера на електрификация, Ferrari избра ветерана от технологичната индустрия Бенедето Виня за свой нов главен изпълнителен директор.
296 GTB ще бъде оборудван с 6-цилиндров (V6) средно-заден турбо двигател – първият на шосейна кола с емблемата на Ferrari, въпреки че такива двигатели са с корени, датиращи от 50-те години на миналия век в състезателните автомобили на компанията.
Шосейните автомобили на Ferrari обикновено се задвижват от V8 или по-мощни, но и по-замърсяващи, V12 двигатели.
И все пак двигателят V6, съчетан с електрически двигател с мощност 122 KW, може да генерира внушителните 830 конски сили.
Първите доставки на 296 GTB се очакват през първото тримесечие на 2022 г., започвайки от Европа.