Ford Otosan ще инвестира €2 млрд. в електромобилен завод в Турция
Компанията ще произвежда електрически и хибридни превозни средства, както и батерии за тях

© ECONOMIC.BG / Ford Otosan
Ford Otosan, съвместно предприятие на най-големия конгломерат в Турция Koç Holding и американския автомобилен гигант Ford, ще инвестира 2 млрд. евро в завод за производство на автомобили и акумулатори от ново поколение. Инвестицията в провинция Коджаели ще представлява първото по рода си интегрирано производствено съоръжение за електрически превозни средства, което също ще произвежда батерии, каза председателят на Управителния съвет Али Коч, цитиран от Dailysabah.
Това бележи и най-голямата инвестиция, правена някога в турската автомобилна индустрия“, каза Коч.
Президентът Реджеп Тайип Ердоган приветства намерението на двете компании, заявявайки, че заводът ще предостави на турските инженери сериозни възможности в областта на електрическите превозни средства и батериите. „Турция ще бъде най-големият производствен център за електрически търговски превозни средства в бъдещето на автомобилната индустрия“, каза Ердоган на срещата в президентския комплекс.
След като приключи, инвестицията ще увеличи годишния производствен капацитет на Ford Otosan от 440 000 на 650 000.
Ердоган също така обяви, че предприятието ще произвежда еднотонен търговски автомобил за Volkswagen, като част от алианс между Ford и германския автомобилен производител.
Ford Otosan ще отвори своята фабрика през 2022 г. Очаква се да произвежда 210 000 търговски превозни средства от ново поколение и 130 000 батерии годишно.
Съоръжението Kocaeli, разположено в квартал Гюлчук, е най-големият център за производство на търговски превозни средства за Ford в Европа. Инвестицията ще бъде втората по рода си в Турция след Automobile Joint Venture Group (TOGG) - първият изцяло турски електромобил, заяви министърът на индустрията и технологиите Мустафа Варанк. Автомобилът се разработва от консорциумът TOGG, в който влизат пет големи местни компании. До 2030 г. той трябва да започне да произвежда пет различни модела автомобили - SUV, седан, C-хечбек, B-SUV и B-MPV. Масовото производство на SUV ще започне през 2022 г., като седанът ще е следващият на поточната линия.
Автомобилният сектор в Турция е водещ при износа на страната, като износът се оценява на 25 млрд. долара въпреки пандемията. „Турция е изнесла повече от 900 000 превозни средства за 180 държави на пет континента миналата година“, отбеляза президентът Ердоган.
През декември правителството обяви, че инвестицията на съвместното предприятие ще се възползва от стимулираните от него проекти и подкрепа, като освобождаване от мита, освобождаване от данък добавена стойност (ДДС), възстановяване на ДДС и други данъчни облекчения.
Инвестицията трябва да осигури 3 000 допълнителни работни места, а броят на квалифицирания персонал се очаква да бъде 200.
Koч заяви, че осъществяването на
най-голямата автомобилна инвестиция в историята ни е най-голямото доказателство за вярата на нашата общност и на нашия партньор Ford Motor Co в нашата страна“.
„Ние виждаме тази инвестиция, която ще продължи 10 години, като стратегическо движение напред.“
Електрическите микробуси ще се произвеждат от 2023 г.
Освен че Ford Otosan ще прави еднотонен търговски автомобил за Volkswagen, по-рано тази седмица Ford заяви също, че съвместното предприятие ще изгради следващата версия на микробуса Transit за европейския пазар. Моделът ще влезе в производство през 2023 г., като ще има напълно електрически и хибридни варианти, заедно с версията с двигател с вътрешно горене.