Galaxy S6 може да се окаже провал за Samsung
Тенденцията в продажбите е доста обезпокоителна за корейската марка
Залогът на Samsung върху смартфона Galaxy S6 може да се окаже грешен, според анализ на инвестиционния фонд Oppenheimer, на който се позовава Business Insider.
През първия месец от пускането на Galaxy S6 и Galaxy S6 Edge – двата нови флагмана на Samsung – доставките им по целия свят възлизат на около 10 млн. броя. Реалните продажби на крайни потребители обаче може да са по-малко.
За сравнение, в първия месец на Galaxy S5 бяха доставени 11 млн. броя, като при това миналата година се оказа неуспешна за Samsung. Приходите на компанията силно намаляха – в частност, на китайския пазар спадът бе 53%.
В резултат, Samsung слезе от 1-во на 4-то място в Китай, а лидер стана основният им конкурент Apple, отбелязал ръст от 62% в региона. На световния пазар корейският концерн все още е първи, следван от Apple.
Samsung губи стремително позиции на пазара в Китай, на фона на ръст на Apple, Xiaomi и Huawei.
Samsung разчита Galaxy S6 да даде тласък на продажбите, но вместо това се наблюдава точно обратното – смартфоните с корейската марка губят позиции, докато Apple и китайските производители укрепват.
Oppenheimer отбелязва, че тенденцията на спад не се отнася само до Samsung, а и до други производители на Android смартфони.
За много потребители нововъведенията в Galaxy S6 не се оказаха достатъчно убедителни фактори, за да сменят своя досегашен модел с флагмана на Samsung за тази година. Промените са предимно в хардуера на устройството, докато потребителският интерфейс остава почти същият.
Корейският технологичен концерн е загубил правилната посока, а сега във врата му дишат компании от рода на Xiaomi, които предлагат устройства с подобна функционалност на много по-привлекателни цени, заключава Oppenheimer.