Google даде старт на своя рекламен блокер

Инструментът ще блокира досадни и натрапчиви реклами

Google даде старт на своя рекламен блокер

Снимка: БТА

Google стартира официално рекламния блокер за своя уеб браузър Chrome, чиято цел е да спре показването на досадни и натрапчиви реклами. Новината за появата му излезе преди близо година, малко след като компанията се присъедини към Коалицията за по-добри реклами (Coalition for Better Adds). Тогава стана ясно, че в Google работят по специален софтуер. 

Той обаче няма да блокира всички реклами, а само тези, които са определени като зловредни от Коалицията. Става дума за Pop-up съобщения, автоматично стартиращи се видеа или мигащи анимирани изображения. Списъкът е изготвен от членовете на организацията, сред които Google и Facebook. 

Ако софтуерът засече такива реклами, на първо време сайтовете ще бъдат предупреждавани да ги свалят, като ще имат на разположение 30 дни за това. Едва след това посланията ще бъдат блокирани, ако все още стоят в същия вид. 

Проучване сочи, че около 40 000 американски и европейски уеб портали имат натрапчиви реклами на цялата страница, които на практика скриват напълно съдържанието. Целта на Коалицията е чрез новите стандарти, подкрепени от големите играчи, да се опита да „прочисти“ средата от такива съобщения. 

Блокерът в Chrome ще спира появата на такива послания автоматично, като потребителят ще бъде информиран, че на въпросния сайт има спряна реклама. При желание човек ще може да деактивира настройката. 

Стъпката на Google първоначално постави въпроса за бъдещето на онлайн рекламата и дори се породиха съмнения, че това може да нанесе сериозен удар на дигиталните медии, чийто бизнес модел се базира именно на платени съобщения под формата на видеа, банери и пр. Притеснението беше свързано с опасността блокирането на рекламите да се окаже повсеместно, но впоследствие стана ясно, че под прицел ще попаднат само натрапчивите. 

Що се отнася до потребителите, които искат напълно да ограничат излизането на реклами, те ще трябва да търсят други решения. 

Не е ясно обаче доколко новият инструмент ще постигне търсения ефект. Проучване на конкурентната фирма Adblock Plus показва, че одобреният от Коалицията софтуер не е в състояние да прихване например повторно излизащи реклами докато човек е все още в сайта. Според тях ще може да се блокират едва 16.4% тези, които присъстват в предварително изготвения списък. 

Браузърът на Chrome се използва от около 60% от компютрите и мобилните устройства, сочи статистика на Stat Counter, W3Counter и Net Applications.
Коментари: 0