Google е най-скъпият бранд в света
Вижте 10-те най-скъпи компании

Millward Brown публикува ежегодната си класация за най-скъп бранд в света. Тази година тя е оглавена от технологичният гигант Google, който има оценка от $230 млрд. Apple изостава на второ място, а след нея се нарежда Microsoft.
Брандът на Google е поскъпнал с 32% само за една година, достигайки до $229,2 млрд. Apple пък поевтинява с 8% до $228,5 млрд. При Microsoft се отчита поскъпване с 5% до $121,8 млрд.
В челната десeтка попадат още американският телеком AT&T, Facebook, Visa, Amazon, Verizon, McDonalds и IBM. В рамките на една година стойността на най-скъпите 100 бранда е нараснала значително – с около 3%. За последните десет години обаче ръстът е със 136%. В момента водещите 100 бранда се оценяват общо на $3,4 трлн.
При съставяне на рейтинга Millward Brown оценява финансовата стойност на компаниите, нематериалните активи и възприемането на бранда от страна на потребителите. Изследването обхваща три милиона потребители и над 100 хиляди брандове от 50 държави.
Всяка година подобен рейтинг изготвя и сп. Forbes. Там обаче тази година най-скъпият бранд е Apple, следван от Google И Microsoft. Google изпревари Apple малко след публикуването, в резултат на поевтиняването на акциите на производителя на iPhone.