Google е премахнал над 1.7 млрд. реклами през 2016 г.
Увеличението е двойно в сравнение с миналата година

~ 1 мин.
Технологичният гигант Google е премахнал над 1.7 млрд. реклами през 2016 г. Те са били предимно носители на фалшива информация, банери и спонсорирани линкове. Спрямо година по-рано увеличението е двойно.
От най-голямата търсачка посочват като причина за драстичното увеличение разширеният мащаб при прилагането на политиката за премахване на рекламни съобщения. Така например през май се наложи Google да блокира близо 5 млн. реклами за привлекателни на пръв поглед студентски кредити.
Не всички премахнати реклами са стигнали до интернет пространството, посочват от екипа на Google. Голяма част от тях са отхвърлени като легитимни още по време на процеса на одобрение, който включва оценката на компютър и на човек, съобщава БГНЕС.
Другите премахнати реклами влизат в категориите "Измамни фармацевтични лекарства". Това са незаконни продукти, невярна и подвеждаща информация, хранителни добавки с неодобрени съставки, федерално неодобрени продукти на пазара, представяни като безопасни, или продукти, които се представят за други.
68 млн. реклами за аборти са премахнати от Google заради конкретно държавно законодателство. Рекламите за отслабване често съдържат невярна информация. През 2016 г. са били засегнати 80 млн. реклами и 47 хил. сайта с фалшиви данни и методи за отслабване.