Google отлага премахването на „бисквитките“ на трети страни
От компанията поясняват, че е необходимо допълнително време, за да се разработят най-правилните подходи към таргетирането на реклами

© ECONOMIC.BG / Pixabay
Google отлага премахването на „бисквитките“ за проследяване на трети страни от 2022 на 2023 г., давайки на индустрията повече време да планира таргетирането на реклами в бъдеще, предава Bloomberg. Едно от основните предизвикателства е свързано с подсигуряването на поверителността на данните.
Т. нар. „бисквитки“ представляват малки парчета код, които уебсайтовете инжектират в браузъра на потребителите и остават там, докато човек сърфира из мрежата. По този начин се проследява активността им, подбират се най-точните реклами, а след това се следи и представянето на търговските послания.
Макар да има значителен напредък с тази инициатива, стана ясно, че е необходимо повече време, за да стане правилно“, написа в блог публикация Винай Гоел, директор в Chrome.
От компанията поясняват, че продължава да се работи с онлайн общността, за да се създадат разнообразни подходи за таргетирането на реклами и предоставянето на подходящо съдържание. Целта на Chrome е технологиите да бъдат разпространени за прилагане от разработчици до края на 2022 г.
По-рано антитръстовите регулатори във Великобритания обявиха, че водят разследване за това дали премахването на „бисквитките“ на трети страни от Chrome ще навреди на онлайн конкуренцията. Службата за конкуренция и пазари заяви, че ще проучи дали плановете на Google могат да накарат рекламодателите да се насочат към инструментите на компанията за сметка на конкурентните.
Google постави началото на своята инициатива „Privacy Sandbox“ в търсене на решения за защита на личните данни на потребителите, запазвайки максимално достъпно съдържанието онлайн. Едно от предложенията за промяна е създаване на групи потребители със сходни онлайн навици, което означава, че само ID-то на съответната група ще се използва за таргетиране на реклами.