H&M тества нова концепция на магазините си
Компанията иска да се пребори със стагнацията в продажбите
~ 2 мин.
Ако влезете в един от над 4300-те магазина на H&M по цял свят, без съмнение знаете какво да очаквате: стелажи за дрехи, натъпкани с блузи, панталони и поли в спартанска и понякога претрупана среда.
Ръководителите на веригата казват, че това вече не е достатъчно. Продажбите стагнират от години, а акциите на компанията са загубили почти две трети от стойността си от 2015 г. насам, а много от конкурентите се адаптират по-бързо към бързо променящия се пазар на дребно.
Сега в един пилотен магазин в Стокхолм на веригата, основана през 1947 г., компанията тества нови концепции, които отбелязват прекъсване с миналото си и отчасти отразяват някои тактики, които вече са разгърнати от конкурентите, за да привлекат купувачите, разказва Ройтерс.
Магазинът H&M в квартал Карлаплан в швейцарската столица предлага по-малка гама от избрани дрехи, изложени на рафтове и маси в цветно координирани секции. В него се предлага и еспресо и се организират специални събития само с покани.
В този магазин се предлагат дрехи от линиите от по-висок клас и луксозните линии на марката като "Trend" и "Premium Quality", които обикновено се предлагат само онлайн. Шведският уебсайт на H&M продава кожени палта "Premium Quality" за 3 499 крони (397 долара).
След десетилетия на бързо разширяване, към края на май 2018 г. H&M има 4 801 магазина в 69 държави, което я прави втория по големина търговец на дребно в света след испанската компания Inditex , която притежава марката Zara. Но повече от две години компанията отчита забавяне в продажбите.
Мажоритарният собственик - семейство Першон, които са основатели на H&M, най-накрая призна, че има проблем за магазините си с марката H&M, които съставляват по-голямата част от бизнеса.
Ръководителите на компанията признават, че пренебрегват грижите за физическите магазини, тъй като се фокусират върху изграждането на онлайн продажби и разработването на осем нови, предимно по-високи марки като COS и ARKET, въпреки че марката H&M представлява над 90% от продажбите.
Ръководителите на веригата казват, че това вече не е достатъчно. Продажбите стагнират от години, а акциите на компанията са загубили почти две трети от стойността си от 2015 г. насам, а много от конкурентите се адаптират по-бързо към бързо променящия се пазар на дребно.
Сега в един пилотен магазин в Стокхолм на веригата, основана през 1947 г., компанията тества нови концепции, които отбелязват прекъсване с миналото си и отчасти отразяват някои тактики, които вече са разгърнати от конкурентите, за да привлекат купувачите, разказва Ройтерс.
Магазинът H&M в квартал Карлаплан в швейцарската столица предлага по-малка гама от избрани дрехи, изложени на рафтове и маси в цветно координирани секции. В него се предлага и еспресо и се организират специални събития само с покани.
В този магазин се предлагат дрехи от линиите от по-висок клас и луксозните линии на марката като "Trend" и "Premium Quality", които обикновено се предлагат само онлайн. Шведският уебсайт на H&M продава кожени палта "Premium Quality" за 3 499 крони (397 долара).
След десетилетия на бързо разширяване, към края на май 2018 г. H&M има 4 801 магазина в 69 държави, което я прави втория по големина търговец на дребно в света след испанската компания Inditex , която притежава марката Zara. Но повече от две години компанията отчита забавяне в продажбите.
Мажоритарният собственик - семейство Першон, които са основатели на H&M, най-накрая призна, че има проблем за магазините си с марката H&M, които съставляват по-голямата част от бизнеса.
Ръководителите на компанията признават, че пренебрегват грижите за физическите магазини, тъй като се фокусират върху изграждането на онлайн продажби и разработването на осем нови, предимно по-високи марки като COS и ARKET, въпреки че марката H&M представлява над 90% от продажбите.
Пилотният магазин в Стокхолм цели да промени концепцията на магазините и самото пазаруване.
H&M кани членовете на клуба за лоялност от района на класове по йога и други събития в магазина, който е обновен с дървени подове, зеленина, широки пътеки, кафе-корнер и просторни съблекални.
За момента обаче няма информация дали компанията планира да пусне още магазини с новата концепция и евентуално къде.