Хората си останаха у дома и Lego спечели много от това
Компанията обяви кои са най-продаваните ѝ конструктори
Няма съмнение, че марката Lego се е възползвала от това, че хората прекарват повече време вкъщи по време на пандемията. Потребителските продажби на компанията са скочили с 21% през миналата година – резултат от по-широка продуктова гама, инвестиции в електронна търговия, които сега се изплащат, както и нарастване на търсенето в Китай.
Това наистина е резултат от огромни усилия на цялата организация, особено с всички неща, с които трябваше да се справяме през цялата година“, заяви изпълнителният директор Нилс Кристиансен пред CNBC.
Заради пандемията Lego бе принуден да затвори производствени обекти в Мексико и Китай, както и някои места за търговия на дребно. Компанията установи, че разходите за разпространение се увеличават, тъй като корабоплаването става по-скъпо.
Въпреки проблемната 2020 г. датският производител на играчки отчита приходи за годината, които надхвърлят 43.7 млрд. крони, или около 6.99 млрд. долара, което е с 13% повече в сравнение с 2019 г.
Най-продаваните играчки варират от класически комплекти Lego до тематични продукти от Super Mario на Nintendo и Star Wars на Disney, каза Кристиансен.
Въпреки че пандемията може да е насърчила потребителите да купуват повече комплекти Lego, с които да прекарват времето в локдаун, Кристиансен каза, че това не е единствената причина продажбите да са толкова силни през годината. Компанията се възползва от предимствата на инвестициите в своя бизнес за електронна търговия и нови пазари.
Броят на посещенията на Lego.com миналата година се удвои спрямо предходната, тъй като много от физическите магазини на компанията бяха принудени временно да затворят. Клиентите вече се бяха насочили повече към онлайн пазаруването, а огнището на коронавирус ускори тенденциите и вероятно те никога няма да бъдат, както преди пандемията.
Вълнуващата история на "играчката на света" може да прочетете ТУК.