Христо Христов: Клиентите ще платят по-високите разходи от тол системата
Според директора на „Дискордиа“ въвеждането на новия модел е закъсняло

~ 1 мин.
По-високите разходи, които превозвачите ще имат след въвеждането на тол системата в България, в крайна сметка ще се пренесат върху потребителите. Това каза в ефира на Bulgaria On Air изпълнителният директор на транспортната компания „Дискордиа“ Христо Христов. Според него няма причина транспортните фирми да се притесняват за по-високите разходи, тъй като те ще са само в началото, след което ще се разпределят надолу по веригата на доставките.
„Ще имаме загуби първоначално докато цената бъде прехвърлена на нашите клиенти, а те постепенно на своите клиенти, т.е. по скъпите стоки и услуги ще се платят от цялото население. Не мисля, че браншът ще фалира“, каза той. Според него тол системата дори е закъсняла и заради това закъснение инфраструктурата е в това окаяно състояние.
„Имаме изискване към държавата да използва повечето пари за подобряване на пътните настилки, да се изгради инфраструктура, особено около граничните райони, да се изградят места за спиране на камиони, където е необходимо“, казва Христов.
Той е на мнение, че не може да имаме всичко това, без да се увеличат приходите на държавата от пътни такси. „Ние така или иначе сега даваме средствата през жертвите по пътищата, през постоянните ремонти на автомобилите ни“, добави директорът на „Дискордиа“.
Според него обаче е много важно каква част от пътната мрежа е обхване тол системата. „Тя трябва да обхваща всички магистрали и всички международни пътища в България. Правителството иска да събира повече пари от транзитния поток, а трафикът минава именно по тези пътища. Но не е обосновано да се обхващат второкласни и третокласни пътища“, казва той.
„Ще имаме загуби първоначално докато цената бъде прехвърлена на нашите клиенти, а те постепенно на своите клиенти, т.е. по скъпите стоки и услуги ще се платят от цялото население. Не мисля, че браншът ще фалира“, каза той. Според него тол системата дори е закъсняла и заради това закъснение инфраструктурата е в това окаяно състояние.
„Имаме изискване към държавата да използва повечето пари за подобряване на пътните настилки, да се изгради инфраструктура, особено около граничните райони, да се изградят места за спиране на камиони, където е необходимо“, казва Христов.
Той е на мнение, че не може да имаме всичко това, без да се увеличат приходите на държавата от пътни такси. „Ние така или иначе сега даваме средствата през жертвите по пътищата, през постоянните ремонти на автомобилите ни“, добави директорът на „Дискордиа“.
Според него обаче е много важно каква част от пътната мрежа е обхване тол системата. „Тя трябва да обхваща всички магистрали и всички международни пътища в България. Правителството иска да събира повече пари от транзитния поток, а трафикът минава именно по тези пътища. Но не е обосновано да се обхващат второкласни и третокласни пътища“, казва той.