Индия модернизира железниците си с локомотиви на гиганта Siemens
Страната иска да даде тласък на екологичния превоз на товари, а вече мисли и за закупуването на влакове, задвижвани с водород
Миналият месец германският инженерен гигант Siemens получи най-голямата поръчка за локомотиви в историята си от държавните индийски железници. Сделката на стойност 3 милиарда евро предвижда производството на 1200 електрически локомотива за период от 11 години, пише DW в свой специален материал по темата.
Електрическите локомотиви, които са с мощност 9000 конски сили, ще се използват за превоз на товари. Те могат да теглят до 4500 метрични тона товари със скорост до 120 километра в час.
Индийските железници ще използват локомотивите за товарен транспорт, напредвайки в плана на правителството за увеличаване на товарите, превозвани по железопътен транспорт, до 45% до 2030 г. спрямо сегашните 27%“, коментира В. Шанкар, бивш изпълнителен директор на борда на железниците.
Тласък на „Make in India“?
Локомотивите трябва да се произвеждат в завод на Siemens в Индия, давайки тласък на стратегията на премиера Нарендра Моди „ Make in India“ („Произвеждай в Индия“), според която той призова чуждестранните фирми да произвеждат стоки в южноазиатската нация. Сглобяването ще бъде извършено съвместно с индийските железници в щата Гуджарат на западния бряг.
Договорът включва и поддръжка и ремонт за период от 35 години.
„Siemens подкрепя устойчивата трансформация на транспортния сектор на Индия, тъй като страната се стреми да удвои капацитета на своите железопътни превози“, каза изпълнителният директор на Siemens Роланд Буш при сключването на договора.
Горд съм, че тази голяма поръчка ще помогне на Индия да постигне амбициозната си цел за създаване на най-голямата зелена железопътна мрежа в света, тъй като нашите локомотиви ще спестят повече от 800 милиона тона емисии от въглероден диоксид през жизнения си цикъл.“
Главният изпълнителен директор на Siemens Mobility Майкъл Питър посочи, че новите локомотиви могат да заменят от 500 000 до 800 000 камиона през целия им живот.
Задълбочаване на търговските връзки
Буш, който беше част от високопоставена група от изпълнителни директори на големи германски компании, които придружаваха канцлера Олаф Шолц през уикенда в Индия, каза, че Индия има огромен потенциал в зелената енергия, инфраструктурата и здравеопазването.
Групата от ръководители се срещна с индийския премиер Нарендра Моди в Ню Делхи, за да обсъдят нови възможности за германските фирми да разширят своя отпечатък в бързо развиващата се икономика. Около 1800 германски компании са активни в Индия.
Германският канцлер каза по време на пътуването, че иска напредък по търговско споразумение между Европейския съюз и Индия. Споразумението отдавна се задържа поради разногласия относно тарифите и достъпа на индийските работници до Европа.
Шолц каза в неделя, че неговото правителство иска да улесни квалифицираните работници, особено експертите по информационни технологии, от Индия при получаването на работни визи в Германия, тъй като страната се бори с недостиг на квалифицирана работна ръка.
Модернизиране на индийските железници
Междувременно Индия има една от най-големите и натоварени железопътни мрежи в света. Колосалната пътническа железопътна система - често описвана като спасителната линия на нацията - се оценява, че превозва около 23 милиона души дневно, или около 8.4 милиарда пътници всяка година.
Мрежата управлява над 12 000 влака, превозващи пътници и товари по 67 415 километра коловоз. Освен това е най-големият работодател в страната с над 1.2 милиона служители.
Огромната инфраструктура обаче изисква основен ремонт и постоянна поддръжка.Железниците вече са започнали да премахват дизеловите локомотиви и да се доближават до целите си за смекчаване на изменението на климата. Над 80% от мрежата е електрифицирана.
През следващите осем години ще видим железниците на нов път на модернизация“, каза Моди през декември.
Индийските железници в момента произвеждат екологични влакове Vande Metro, задвижвани с водородни горивни клетки, които се очаква да заменят старите дизелови локомотиви, проектирани през 50-те и 60-те години на миналия век.
В опит да ускори усилията за екологичен преход, страната се стреми да закупи десетки влакове, задвижвани с водород. Съобщава се, че индийският превозвач е провел разговори с големи играчи в сектора, включително Siemens.
Сътрудничеството между индийските железници и Siemens е доказателство за силата на международните партньорства и ползите от споделянето на опит и ресурси. То ще ги направи по-безопасни, по-ефективни и по-екологични“, каза Шанкар.