„Инвестбанк“ мигрира системите си към нова технологична платформа
Банката работи по проект за обновяване на АТМ мрежата си с модерни мултифункционални устройства
"Инвестбанк" АД стартира успешно експлоатацията на основната банкова система „Банкер“ и свързаните с нея картова система и системата за интернет банкиране върху нова клъстърна среда и новата версия на ORACLE – 12. Благодарение на добрата координация на екипите от страна на банката и изпълнителя, както и на прецизното планиране и синхронизиране, след многократно тестване на всички възможни критични сценарии, миграцията към новата среда и базата данни ORACLE 12 бе извършена без никакви смущения за работата на банката и за нейните клиенти. По този начин е осигурена непрекъсваемостта на бизнес услугите и работоспособността на всички системи в банката.
"Инвестбанк" АД е първата банка, настроила и реално експлоатираща основната банкова система „Банкер“ на новата версия на ORACLE. Това надграждане върху платформа с чувствително усъвършенствани параметри по отношение на сигурност и производителност е сериозна технологична стъпка напред в дългосрочен план и предоставя нови възможности за развитие на основните системи на банката.
"Инвестбанк" АД следва последователна политика за развитие и внедряване на иновации в полза на клиента. В момента банката работи по стратегически проект по обновяване на цялата АТМ мрежа и подмяна на част от устройствата с високотехнологични банкомати за внасяне и теглене на пари в брой. С модернизацията на мрежата ще се постигне максимално удобство по отношение на денонощното обслужване на потребителите 24/7, както и съкращаване на административни разходи за банката.
На устройствата от ново поколение ще бъде въведен нов транзакционен пакет и обширен набор от услуги с добавена стойност, които ще спестят време и разходи на клиентите – безкартови плащания на АТМ, внасяне на средства в брой, безконтактни транзакции, P2P преводи на АТМ и др. Терминалите позволяват допълнително подобрение с нови функционалности, което ще повиши продуктивността и надеждността на мрежата. Чрез възможността за добавяне на услугата Remote Assistance на АТМ се предвижда осъществяване на видео контакт със специалист „Връзка с клиенти“ в БОРИКА АД.
Целта на проекта е да бъде завършена изцяло управляема и наблюдаема мрежа от АТМ устройства, с по-богата функционалност на управление, отговарящи на изискванията за сигурност и надеждност на работа.