Искаме България да стане регионален център за IT бизнеса на Schwarz
Планираме да удвоим екипа в IT Hub-a на Kaufland до края на годината

Преди дни Kaufland, част от немската група Schwarz Gruppe, откри своя нов IT офис в София, разраствайки дейността си у нас. Нуждата от повече пространство доведе до отварянето на новия офис, който е част от IT Hub-a на компанията в страната. За мястото на България на световната IT карта и бъдещето на този пазар у нас разговаряхме с изпълнителния директор на Kaufland IT HUB България Михаил Петров.
Какви са инвестициите на Kaufland в новия IТ Hub?
Инвестициите на Kaufland в България са 1.5 млрд. лв., включително в магазините и двата ни централни склада. В IT сектора най-голямата инвестиция е в хората – ние инвестираме в тях. Заплатите са най-голямото перо в IT сферата и при нас са в горните граници за този пазар.
Това е новият офис към IT Hub-a на Schwarz в България. С какво ще подпомагате цялата дейност на компанията?
От този хъб имаме три насоки на развиване на бизнеса – едната е програмиране и то към определени продукти, втората е инфраструктурен „съпорт“ и третото е поддръжка. И трите функции, които изпълнява този хъб, са насочени не само към Kaufland, а са интегрирана част от бизнеса на Schwarz IT, а той предоставя IT услугите и решенията за абсолютно цялата група, в която влизат – Kaufland, Lidl и няколко големи предприятия за производство на вода, шоколади и месо, както и най-новата ни придобивка GreenCycle – дружеството, което се занимава с преработката на отпадъци.
Колко души работят тук и колко планирате да наемете?
В момента тук работят около 120 човека като нашите планове са до края на финансовата 2019 г. да удвоим състава им.
Къде е България в IT сектора и защо избрахте този хъб да е точно тук?
Schwarz се ориентира и избра България като дестинация пред няколко други държави като Румъния, Чехия, Полша. Главната причина беше мотивацията на хората, които са тук. Хората, с които започнахме изграждането на този хъб, го направиха със сърце и душа, с много инициатива и желание. Друга причина са нашите университети, училища, които раждат добри специалисти с добри умения по чужди езици. В страната ни вече има не малко история на IT сектора и България като дестинация в тези услуги вече в бранд в световен мащаб. Комбинацията от тези дадености доведе до решението Schwarz Gruppe да се спре върху нашата страна.
В IT Hub-a се вижда връзка между образованието и бизнеса. Трудно ли се постига тя?
В Правец има 600 деца, които учат компютърни технологии. Ако се замислите всяка една от големите фирми работи с някой университет. Нашата стратегия е коренно различна. Ние искаме да влезем още една стъпка преди това, ние искаме да сме в училищата. Много родители казват, че детето им задължително трябва да учи висше образование, което е много хубаво. Обаче това, което учим във 2-ри и 3-ти курс, то няма да съществува в 5-ти курс. Обучителните планове и преподавателите не могат толкова бързо да се адаптират спрямо бизнес средата. Ние казваме така – ако ти дойдеш при нас след 12-ти клас не означава, че ще взимаш по-малка заплата отколкото, ако дойдеш на 26 години, когато си завършил университет, а напротив. Ние подкрепяме висшето образование и ще поддържаме всеки, които иска да учи, но при нас може да учиш мениджмънт, да събираш квалификация и когато другият излезе от университета на 26 години, ще си с 5-6 години опит и най-важното – ти ще си шеф на този, който идва от университета и ще участваш в трудовия пазар 6 години повече. На тази възраст ти може да си изпреварил своя конкурент с растежа на заплатата ти като мениджър с житейски и професионален опит. Именно затова ние искаме да влезем не в университетите, а преди това – в училищата.
Какви са бъдещите ви планове?
Напред и нагоре. Искаме до края на годината да назначим още над 80 специалиста за IT Hub-a. Искаме да създаваме продукти, които са направени в България. Все повече печелим доверието на нашите спонсори и като цяло IT Hub-a в България да се превърне в регионален център за IT бизнеса на Schwarz групата.