Изместиха САЩ от лидерството по потребителска база във Facebook
В Индия вече има повече потребители на социалната мрежа, отколкото в САЩ

© ECONOMIC.BG / Pexels
~ 2 мин.
Facebook наскоро се похвали, че вече има 2 млрд. потребители, а Индия може да се окаже източник на много от следващата едномилиардна порция. Страната е един от най-бързо растящите пазари в областта на социалните медии откакто повече индийци получиха достъп до интернет. Към днешна дата 241 млн. от активните потребители на Facebook са именно от Индия, което за първи път я превръща в страната с най-голяма потребителска база.
Това сочат най-актуалните данни, изпратени от рекламодателите. За сравнение, американските ползватели на Facebook са с един милион по-малко, пише Investopedia.
Според доклада на Next Web активните потребители в Индия са се увеличили с 27% през последните шест месеца, докато тези в САЩ – с едва 12%.
Една от най-многобройните страни в света отбелязва забележителни темпове с двуцифрен ръст в сегмента на социалните медии. Въпреки това в национален мащаб проникването на този тип платформи в Индия е все още много по-малко в сравнение с останалите държави. За Facebook това е голяма възможност за растеж, отбелязват анализаторите.
Според доклада в момента платформата се използва от едва 19 на сто от населението на Индия в сравнение със 73% в Съединените щати. В световен мащаб средната стойност е 42%.
Най-активни ежедневно във Facebook са хората в САЩ, Бразилия, Индонезия и Мексико. На ниво градове най-активни са жителите на Банкок, Джакарта, Дхака, Мексико Сити и Истанбул. Веднага след тях на шесто място се нарежда индийският Ню Делхи.
Новината за това, че Facebook вече има 2 млрд. потребители се появи в края на миналия месец. Първият един милиард бе отбелязан преди пет години. Но за да се натрупа още един, това означава, че потребителска маса ще трябва да се влее и от места, където в момента са налице рестриктивни онлайн политики като в Китай например.
Facebook е безспорен лидер в световен мащаб, особено в развитите страни. Все още обаче има около 15% от световното население без достъп до платформата или изобщо до интернет. Именно в Китай достъпът до най-голямата и популярна социална медиа бе забранен през 2009 г. Там обаче има около 700 млн. потенциално активни потребители, които биха използвали Facebook и по този начин биха допринесли за достигането до потребителска база в размер на 3 млрд. души.
Индия е другата страна, която би спомогнала в тази посока и именно заради това тя е толкова важна за компанията на Марк Зукърбърг.