K Line връща платната на корабите

Системата ще намали поне с 20% разхода на гориво

K Line връща платната на корабите

Компютърна илюстратрация

Снимка: K-Line

Голямата морска компания K Line (Kawasaki Kisen Kaisha, Ltd.), която е сред 15-те най-големи корабни компании в света, получи принципно одобрение от японския корабен регистър Nippon Kaiji Kyokai за внедряване на автоматизирана кайт-система (б.р. – от англ. Kite- хвърчило) на корабите си.

Системата, наречена Seawing, е разработена съвместно с френската компания Airseas от Тулуза, която до неотдавна беше част от гиганта Airbus. Seawing е огромно летящо крило, свързано за носа на кораба, което използва силата на вятъра за придвижване. Крилото е направено от специален здрав и олекотен материал и се изстрелва автоматично от системата само при подходяща сила и посока на вятъра. Електронна система в реално време събира и анализира всички метеорологични и хидрологични данни, за да коригира в съответствие с тях посоката на въздушното крило.

Първата система Seawing ще бъде монтирана за изпитания на кораб за насипни товари на K Line, който извършва редовни превози между Япония и Австралия. Според изчисленията тя трябва да доведе до 20% икономия на гориво конкретно по този маршрут, което прави около 5200 тона тежко корабно гориво на година. Ако изпитанията докажат това, компанията планира да внедри системата Seawing на 50 свои кораба.

Коментари: 0