Как Covid-19 промени бизнес класата в самолетите
Според експерти в бранша бизнес пътуванията ще се възстановят по-бавно от туристическите такива

© ECONOMIC.BG / Unsplash
Усилията за ограничаване на комуникацията между хората по време на полет и избягването на големи струпвания на едно място отнемат от блясъка на бизнес класата в самолетите. Сервирането на Moet & Chandon и комплиментите от персонала вече са заменени от повече пространство между седалките на борда на Singapore Airlines Ltd. и Cathay Pacific Airways Ltd.
Пандемията успя да промени до такава степен авиоиндустрията, че вече е трудно да различите бизнес самолетите от икономична класа. Това прави задачата на превозвачите за привличане на добре платени клиенти все по-трудна.
„Няма кой да ви помогне с чантата. Не ви придружават до вашето място и няма шампанско преди полета. Изглежда, че всички се връщаме обратно в икономичната класа“, казва пред Bloomberg Сандра Лим, която е пътувала в бизнес класата на Singapore Air от Лос Анджелис до Сингапур.
Екипажът носеше маски и предпазни очила, избягваше контакт с пътниците. Нямаше меню, нито достъп до питиета. Храната беше еднаква за всички и нямаше индивидуално сервиране, разказва още Лим.
Вече започна да се наблюдава възстановяване на трафик, но все още е далеч от връщането си обратно на нивата от преди кризата. Търсенето на международни полети се стопи с 92% през юли, по данни на Международната асоциация за въздушен транспорт.
Според експерти в бранша бизнес пътуванията ще се възстановят по-бавно от туристическите, което допълнително ще усложни ситуацията с "оздравяването" на сектора.
Нискотарифните авиокомпании като Ryanair Holdings Plc и EasyJet Plc, които в голяма степен обслужват пътниците, които са тръгнали на път с туристическа цел на къси разстояния, вероятно ще отскочат по-бързо от авиокомпаниите с по-голям международен фокус, твърдят анализатори на UBS Group AG.
Някои авиокомпании ще използват пандемията, за да понижат окончателно своите предложения в първа класа, за да спестят пари, смята Джереми Кларк, който управлява базираната в Малайзия JC Consulting, която съветва превозвачите по отношение на кетъринга и обслужването. Това означава, че много зависими от авиокомпаниите доставчици ще затворят, ограничавайки обхвата на бордовата трапезария и обслужване, за да се върнат до нивата преди пандемията, когато пътуването се възстанови, каза той.