Как сайтовете незабележимо се борят срещу блокирането на рекламата
Нови данни показват, че практиката е много по-често срещана, отколкото се смяташе преди

Опитите на различните сайтове да се борят срещу блокирането на онлайн рекламата не винаги са очевидни. Изследователи от университета в Айова и Ривърсайд са установили, че 30.5% от 10-те хил. най-посещавани сайтове предприемат мерки за предотвратяване на блокирането на рекламите и често тези мерки са незабележими, пише Engadget.
Много от сайтовете използват скриптове със съдържание „примамка“, което задейства приставките за блокиране на рекламата. Впоследствие обаче сайтът активира друг тип реклама, която блокаторите не могат да засекат.
И от предишни оценки от страна на експерти е ставало ясно, че някои онлайн портали използват скрити методи за борба срещу блокирането на реклама, но тогава имаше информация за не повече от 5% от големите сайтове. Новите данни обаче показват, че практиката е много по-често срещана.
Има различни начини приставките за блокиране на реклама да заобикалят опитите на сайтовете: те могат да променят своето Javascript-ядро, за да заблуждават системите против блокиране на реклама или дори да откриват материали примамки и да не ги блокират. Новото изследване обаче показва, че е налице нарастваща „надпревара във въоръжаването“, при която зависещите от реклама сайтове и блокаторите на реклами непрекъснато се опитват да надделеят над другия.
Всичко това не е непременно лошо нещо – въпреки че някои сайтове с ограничени приходи е възможно да „гладуват“, блокаторите на реклама може да откажат администраторите да вграждат досадни и дори опасни реклами, коментира изданието.