Как ще се представи автомобилният сектор в Европа през 2025 г.?

Изминалата 2024 г. бе доста тежка за автомобилната индустрия в Европа. Секторът попадна в перфектната буря – комбинация от търговски войни, опасения за мита, както и забавящо се търсене на електромобили. На този фон логичният въпрос е: какво да очакваме от автомобилния сектор през тази година? И кои компании имат добър потенциал за растеж?
Според много анализатори през настоящата година фокусът на инвеститорите ще е насочен към политиките, свързани с вредните емисии, китайски производители на части и компоненти в Европа, европейски производители на части и компоненти в Китай, както и, разбира се, американските мита.
През 2024 г. автомобилните компании бяха засегнати от макроикономическата конюнктура в Европа, както и от специфичните предизвикателства за сектора. За Stellantis, например, голям проблем се оказа корпоративната стратегия по отношение на ценообразуването. Германският производител Mercedes пък бе изправен пред проблеми, свързани с поддържане ръста на производството на моделите от най-висок клас.
От април 2024 г. насам секторът отчете спад с близо 25%, а за годината понижението е с 12%. Въпреки това имаше няколко компании, които успяха да изненадат с добри резултати. Акциите на Ferrari поскъпнаха с 35%, докато тези на френската Renault нараснаха с малко над 27%.
Според анализатори тези две компании заедно с Aston Martin и BMW представляват интересна възможност за инвеститорите, които се интересуват от инвестиции в автомобилния сектор. Според стратези на Bernstein книжата на тези компании са "предимно справедливо оценени" с малки възможности за обрат в средната оценка за сектора.
Очакваме, че маржовете в индустрията ще се върнат към средните си стойности за цикъла за автомобилния сектор", коментираха анализаторите на Bernstein.
От институцията очакват силно представяне за акциите на Ferrari и BMW до края на годината.
Според стратезите на Bernstein акциите на Ferrari имат потенциала да достигнат нивата около 570 долара. Докато за BMW от институцията си поставят таргет около 90 евро.
Ferrari ще продължи да стимулира ръста на приходите и печалбите основно по линия на ценообразуването, като в много по-малка степен ще разчита на увеличение в обема на продажбите“, коментират анализаторите.
“Нашите виждания са, че моделите R5 и R4 на Renault ще са ключови и ще помогнат на компанията да увеличи продажбите и финансовите си резултати през 2025 г.", коментираха от Bernstein.
Говорейки за Aston Martin, анализаторите смятат, че компанията е доста атрактивна по отношение на риска и възвръщаемостта. И то особено с оглед на факта, че последната една година бе доста трудна откъм пускането на нови модели.
Източник: БенчМарк Финанс