„Капш“ е следвала инструкциите на АПИ при пускането на системата за е-винетки
Австрийската компания е инсталирала устройства там, където предварително АПИ е одобрила

© ECONOMIC.BG / Economic.bg/Красимир Свраков
~ 2 мин.
Австрийската компания „Капш Трафик Солюшънс“ е следвала стриктно инструкциите на Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) при поставянето на устройствата за издаване на е-винетки. Също така компанията не е отговорна за сайта и приложението, чрез които могат да се купуват електронните винетки и да се конвертират хартиените. Това става ясно от съобщение на компанията до медиите във връзка с по-ранни коментари на вече бившия председател на АПИ инж. Светослав Глосов, който заяви, че ще се търси отговорност на фирмата изпълнител за хаоса с е-винетките.
„Капш Трафик Солюшънс“ обяви, че приветства проверката от българските власти на въвеждането в експлоатация на системата за електронни винетки.
Компанията уточнява, че според сключения с АПИ договор обхватът на работата включва доставка на контролни превозни средства, централна изчислителна система за електронни винетки и тол таксуване и оперативен център за данни, онлайн магазин за продукти за таксуване за използване на пътната мрежа (което не включва водещата информационна уеб страница bgtoll.bg), 500 терминали за самообслужване и мобилно приложение. Според техническите изисквания, заложени в тръжната процедура, собственикът на системата АПИ отговаря за техническата и търговска експлоатация на системата, както и за процеса на правоприлагане.
„Капш“ е осигурила напълно работеща, тествана и одобрена система. Преди предаването на системата на АПИ, започвайки от септември 2018 г., заедно с АПИ и Световната банка в качеството ѝ на официален съветник Капш проведе обширни изпитания от край до край за всеки компонент, приложение, функционалност и подсистема, предмет на договора. Тези обширни тестове потвърждават, че системата е напълно функционираща, се казва в позицията на дружеството.
Според подписаният договор „Капш“ е отговорна за изграждането на онлайн магазин за закупуване на продукти за използване на пътната инфраструктура, достъпен чрез бутона „Купи електронна винетка“ на страницата bgtoll.bg. Онлайн магазинът е тестван и одобрен от Световната банка в качеството ѝ на надзорен орган. „Капш“ не е отговорна за изграждането и оперирането на информационната уеб страница bgtoll.bg. Онлайн магазинът на се хоства в центъра за данни на системата за събиране на такси и „Капш“ стриктно спази изискванията на АПИ при разработването на функционалността му, казват от австрийската компания.
Конвертирането на хартиена винетка в електронна винетка не е предмет на договора с „Капш“. Компанията също така не е отговорна и за уебсайта, свързан с конвертирането на винетки. Плащанията в брой за електронни винетки не попадат в обхвата на договора между „Капш“ и АПИ.
Компанията е доставила, оборудвала и подготвила готови за инсталиране поискания брой терминали за самообслужване. След инструкции от възложителя екипите на „Капш“ са доставили и инсталирали терминалите, където АПИ потвърждава, че предварително одобрените локации отговарят на техническите изисквания за инсталации.
„Капш Трафик Солюшънс“ обяви, че приветства проверката от българските власти на въвеждането в експлоатация на системата за електронни винетки.
Компанията уточнява, че според сключения с АПИ договор обхватът на работата включва доставка на контролни превозни средства, централна изчислителна система за електронни винетки и тол таксуване и оперативен център за данни, онлайн магазин за продукти за таксуване за използване на пътната мрежа (което не включва водещата информационна уеб страница bgtoll.bg), 500 терминали за самообслужване и мобилно приложение. Според техническите изисквания, заложени в тръжната процедура, собственикът на системата АПИ отговаря за техническата и търговска експлоатация на системата, както и за процеса на правоприлагане.
„Капш“ е осигурила напълно работеща, тествана и одобрена система. Преди предаването на системата на АПИ, започвайки от септември 2018 г., заедно с АПИ и Световната банка в качеството ѝ на официален съветник Капш проведе обширни изпитания от край до край за всеки компонент, приложение, функционалност и подсистема, предмет на договора. Тези обширни тестове потвърждават, че системата е напълно функционираща, се казва в позицията на дружеството.
Според подписаният договор „Капш“ е отговорна за изграждането на онлайн магазин за закупуване на продукти за използване на пътната инфраструктура, достъпен чрез бутона „Купи електронна винетка“ на страницата bgtoll.bg. Онлайн магазинът е тестван и одобрен от Световната банка в качеството ѝ на надзорен орган. „Капш“ не е отговорна за изграждането и оперирането на информационната уеб страница bgtoll.bg. Онлайн магазинът на се хоства в центъра за данни на системата за събиране на такси и „Капш“ стриктно спази изискванията на АПИ при разработването на функционалността му, казват от австрийската компания.
Конвертирането на хартиена винетка в електронна винетка не е предмет на договора с „Капш“. Компанията също така не е отговорна и за уебсайта, свързан с конвертирането на винетки. Плащанията в брой за електронни винетки не попадат в обхвата на договора между „Капш“ и АПИ.
Компанията е доставила, оборудвала и подготвила готови за инсталиране поискания брой терминали за самообслужване. След инструкции от възложителя екипите на „Капш“ са доставили и инсталирали терминалите, където АПИ потвърждава, че предварително одобрените локации отговарят на техническите изисквания за инсталации.