Караджов обещава бързо построяване на тунела под Шипка
Регионалният министър опитва да разсее притесненията, че стратегическият проект ще бъде спрян
По проекта за тунел под Шипка се работи активно. Темпото дори ще се ускори, за да бъдат наваксани закъсненията. Това пише регионалният министър Гроздан Караджов в профила си във Facebook, като дава някои подробности за проекта.
Според неговите данни за последните 7 години са построени 23 км с два малки тунела.
"Първо, искам да разсея всички съмнения, че проектът за тунел под Шипка е спрян. Предстои изграждането на най-сериозното съоръжение – тунелът от 3.2 км. и подходите към него", посочва Караджов.
Спекулациите за спирането на жизненоважната за страната пътна артерия започнаха, след като Караджов заяви, че ще канселира досегашния проект за тунела и ще започне работа по нов. Министърът се изненада, че тунелът е проектиран с две платна с по една лента, като заяви, че лентите за движение трябва да са поне две в посока.
Сега става ясно, че идеята за четирилентов път ще се осъществява на два етапа.
Сега работим по вече съществуващия план за тунела с една тръба за платната и една аварийна, така че да пуснем максимално бързо трасето в експлоатация. В процеса на строителството ще анализираме внимателно трафика и ако се налага, ще направим проект и ще намерим финансиране за допълнителна тръба към вече изградения тунел", пише министърът.
Той посочва, че отчуждителните процедури са приключили, има направен ОВОС, както и избран изпълнител. До края на 2022 г. трябва да бъде одобрена новата оперативна програма "Транспортна свързаност" 2021-2027, по която ще се осигурят 34% от финансирането. Останалите пари ще дойдат на етапи от държавния бюджет.
Прогнозната стойност на поръчката бе около 320 млн. лв. с ДДС, но тя не бе пределна. Предвид разширяването на платната цената може и да се повиши.
Заложеният в договорите срок за изпълнение на обхода на Габрово, включително тунел под връх Шипка, е 50 месеца – 8 за проектиране и 42 за строителство (общо 4 години и два месеца).
Πopъчĸaтa зa тyнeлa пoд Шипĸa бe cпeчeлeнa oт „Консорциум ПСВТ“, в който водещ партньор е „Хидрострой“ АД, а влизат още „Пътни строежи Велико Търново“ АД и „Пътинженерингстой-Т“ ЕАД. Bпocлeдcтвиe oбaчe ĸлacиpaнoтo oбeдинeниe нa втopo мяcтo – „Шипчeнcĸи пpoxoд“, в ĸoeтo влизaт cтpoитeлнaтa ĸoмпaния „Tpeйc Гpyп Xoлд“ и пpoeĸтaнтcĸaтa фиpмa „Aлвe Koнcyлт“ EOOД, oбжaлвaxa peшeниeтo нa AΠИ – пъpвo пpeд KЗK, a cлeд тoвa и пpeд BAC. Дo мoмeнтa нямa peшeниe пo ĸaзyca.