КЗК одобри продажбата на вносителя на Mazda за България
Сделката е част от стратегията на „Еврохолд“ за раздяла с автомобилния бизнес
Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) даде зелена светлина на сделката, при която вносителят на Mazda за България ще излезе от групата на „Еврохолд“. Регулаторът позволява на официалният вносител на камиони MAN за страната „М Тракс България“ да придобие 100% от „Стар моторс“.
Според КЗК сделката няма да повлияе на конкурентната среда, тъй като двете страни по сделката работят на несвързани пазарни сегменти. С придобиването „М Тракс България“ ще разшири портфолиото си, като навлезе на нов пазар за търговия.
През ноември „Авто Юнион“ АД подписа предварителен договор за продажба на вносителя на Mazda за България и Северна Македония. Сделката е част от стратегията за развитие на „Еврохолд“, която предвижда раздяла с автомобилния и лизингов бизнеси на групата и фокус върху енергийния и застрахователен отрасъл. За тази цел холдингът придоби електроразпределителното дружествата ЧЕЗ.
Следвайки тази стратегия, преди половин година дъщерното дружество на „Авто Юнион“ продаде и дилъра на Nissan за България.
Иначе вносителят на Mazda притежава собствени и предварително оторизирани центрове за продажба и обслужване в девет града в България и автокъща със сервиз в Скопие.