Най-ценните брандове на света през 2017 г.
Първата петица е съставена от технологични компании, но не беше така преди десетина години

Търговската марка е лицето на една компания. Колкото по-ценна е тази компания за потребителите и бизнес партньорите, толкова този бранд струва повече. За 12-a поредна година WPP и Kantar Millward Brown публикуваха класацията на най-цените марки, подредени в класацията 2017 BrandZ Top 100 Global Brands.
За оценката на марките се използва специална методология, която не зависи само от пазарната капитализация и финансовите резултати на компаниите, притежаващи брандовете.
Тазгодишната класация прави впечатление с това, че на първите пет места има само американски технологични компании. Ако се върнем десетина години назад във времето, ситуацията въобще не беше такава. През 2006 г. например в първата петица имаше само една технологична компания – Google.
VisualCapitalist е сравнил подреждането на Топ 5 брандове, каквото е било преди 5 и преди 12 години.
Визуализирано е тазгодишното подреждане на най-ценните брандове. Вижда се, че лидерите отпреди десетина години вече са доста по-надолу в класацията.