Клиентите на Lamborghini са още по-богати и компанията печели много от това

Въпреки кризата изминалата година е била най-успешната в историята на бранда

Клиентите на Lamborghini са още по-богати и компанията печели много от това

Снимка: Unsplash

1300 ~ 2 мин. четене
Автор: Economic.bg

Lamborghini отчете рекордна печалба през 2020 г. благодарение на богатите си клиенти и най-вече на тези в Китай. Въпреки затварянето на завода на производителя за повече от два месеца по време на пандемията компанията е доставила 7 430 автомобила през миналата година, което е само с 9% надолу от рекордното ниво през 2019 г.

Приходите от продажби са достигнали 1.6 млрд. евро – с 11% по-малко от 2019 г., но компанията заяви, че печалбата се е увеличила до рекордна стойност, тъй като клиентите са поръчвали по-скъпи, персонализирани возила.

Перспективите за 2021 г. изглеждат още по-ярки, тъй като ралито на фондовите пазари увеличава състоянието на богатите клиенти на Lamborghini. Създаването на богатство от криптовалути, компании за придобиване със специална цел (SPAC), първични публични предлагания (IPO) и поглъщания също създадоха ново поколение по-млади купувачи на супер автомобили.

Главният изпълнителен директор на Lamborghini Стефан Уинкелман коментира пред CNBC, че компанията вече има поръчки за следващите девет месеца.

Настроението на купувачите е приповдигнато, те нямат търпение да излязат отново и да се насладят на живота“, обясни той.

Lamborghini, която е собственост на Volkswagen Group, също се възползва от успеха на своя нов SUV, чиято базова цена е 220 000 долара. Общото производство на компанията е повече от удвоено, откакто първият Urus излезе от поточната линия през 2018 г.

Уинкелман посочи, че Китай се очаква да стане вторият по големина пазар на компанията тази година, замествайки за първи път Германия. САЩ са все още далеч на първо място с доставка на 2 224 автомобила през 2020 г.

Предизвикателствата в новия свят

Най-голямото предизвикателство за Lamborghini, заедно с други компании за спортни автомобили, като Ferrari, McLaren и Bugatti, е затягането по света на регулациите относно вредните емисии и преминаването към електрически превозни средства. Тъй като Tesla е напът да изстреля новите си модели от 0 до 100 км/ч за по-малко от две секунди, компаниите за спортни автомобили, които изграждаха все по-бързи и по-шумни двигатели и драматични дизайни, сега трябва да намерят свое място в електрическия свят. В същото време те също трябва да продължат да радват своите клиенти - богатите колекционери, които обичат емоцията и усещането от ревящите двигатели V-8 и V-12.

Lamborghini не е обявил планове за електрическото си бъдеще, но Уинкелман намекна, че съобщенията може да дойдат през април.

Lamborghini започна да потапя пръстите си в електрификацията с пускането на първия по рода си хибрид, Sian FKP 37. Супер автомобилът, който се продава за над 3.6 млн. долара, е с двигател V-12 и литиево-йонен суперкондензатор. Компанията бързо разпродаде всички 63 купета Sian и 19 роудстери Sian, планирани за лимитираното производство.

Уинкелман отказа да коментира спекулациите, че VW може да отдели Lamborghini или да го направи публична компания.

Volkswagen Group е перфектният собственик за Lamborghini, защото имаме свободата да решим кое е най-важното за нас и къде да вложим парите си. Те също имат много опит и в трите мега тенденции - електрификация, цифровизация и със сигурност - автономно шофиране“, обясни още той.

Коментари: 0