Кой стои зад визиите на Оскарите на червения килим?
„Да бъдеш „стилист“ не се смяташе за престижно в света на модата“, казва Йънг

© ECONOMIC.BG / Instagram/kateyoung
С наближаването на Оскарите, Кейт Йънг – стилистът, който облича Скарлет Йохансон, Дакота Джонсън, Марго Роби и много други – говори за поемането на риск, интимността и защо методичното обличане я подлудява, разказва BBC.
Всяка неделя на Оскарите Кейт Йънг отпива черно кафе, в компанията на филмова звезда, която ще облича. „Ако церемонията започне в 20:00 часа, ние сме там сутринта“, казва стилистът на знаменитостите.
Пробваме роклята за последен път, преди екипът от стилисти за коса и грим да започнат работа“, обяснява тя. „Но също така съм и маниак по отношение на Оскарите. Отнасям се към тях като към моя последен изпит в живота.“
Биографията на Йънг
Академичният път на Йънг е дълъг - след като завършва гимназия в Пенсилвания, Кейт Йънг учи английски език и история на изкуството в Оксфордския университет. „Караха ни да пишем статии веднъж седмично и след това да защитавахме аргументите си пред целия клас. Какво страхотно обучение да стоиш пред филмово студио и да обясняваш защо тяхната най-голяма, най-доходна звезда трябва да носи нещо, което може да е малко рисковано!“
След университета Йънг започва работа като личен асистент на Лин Франкс, британският моден публицист и един от основателите на Лондонската седмица на модата. Веднага след това неин познат успява да ѝ уреди интервю в Condé Nast, компанията майка на Vogue.
Има огромна разлика между висшата мода и това, което хората всъщност носят. Знаменитостите са първото място, където повечето хора виждат дизайнерска мода. Но те все пак трябва да са човешки същества. Имам предвид, че официалните вечерни рокли не са за всеки, казва тя.“
Докато Йънг става предпочитан моден съветник за холивудски гений, телевизионни предавания като „Следващият топ модел на Америка“ и филми като „Дяволът носи Прада“ превърнаха някога изолираната модна индустрия в забавление за милиони, а стилистката Рейчъл Зоуи създаде собствено телевизионно риалити шоу.
Все пак „да бъдеш „стилист“ не се смяташе за престижно в света на модата“, казва Йънг. „Едва когато се появи социалната мрежа Instagram осъзнах, че трябва да говоря повече за работата си.“
Революция на червения килим
Когато Instagram стартира през 2010 г., той бързо се превърна в инструмент за знаменитостите да изтръгнат контрола върху имиджа си както от таблоидите, така и от студиата. „Не им се наложи да чакат някое списание да ги снима по определен начин“, казва Йънг. „Те можеха да направят това сами. И осъзнах, че и аз мога да го правя“.
Тя започна да публикува изображения на работата си на червения килим за знаменитости, включително Натали Портман и Изабела Роселини, заедно с по-традиционни рекламни кампании за луксозни титани като Dior.
Внезапно по време на Седмицата на модата в Париж хората идват при мен, за да ми кажат „Поздравления!“, казва Йънг.
Навлизането на Йънг в социалните медии се случва точно когато големите луксозни марки предлагат дрехите си чрез сайтове за онлайн пазаруване като Net-a-Porter и MyTheresa.
Време е Йънг да се отправи към фотосесия, разказва репортерът на BBC. Докато се сбогуваме, я питам дали има съвет за тези, които искат да влязат в модната машина на Холивуд.
Искам да кажа, бъди мил. Работата е много по-добра, когато имаш приятели“, казва тя. „На практическо ниво ще виждате клиентите си голи всеки ден. Ще разберете кога са болни или бременни, или се опитват да забременеят. Това е много интимно. Много бързо ви прави много близки с хората“.