Компаниите задължително трябва да участват в подготовката на кадрите
Ние работим за създаване на среда, в която хората да се чувстват комфортно
Левон Хампарцумян, главен изпълнителен директор на УниКредит Булбанк:
Каква е дейността на Вашата компания?
УниКредит Булбанк е водещата банка в страната, предпочитан партньор от над 1,1 млн. домакинства, малки и средни предприятия и големи мултинационални компании. Дейността на банката многократно е отличавана с български и международни отличия като например „Най-добра банка в България“, „Банка на иновациите“ и „Най-добра дигитална банка на клиентите в България“.
Кои са най-наболелите проблеми, с които се сблъсквате във Вашия сектор?
Срещаме трудностите, с които се сблъскват повечето компании при наемане на нови хора, включително някои поколенчески характеристики. Добрата новина е, че в банката се работи в екип, а представителите на различните поколения взаимно се допълват. Имаме и едно преимущество като най-добра компания в бранша си – ние сме естествен център на интерес у хората, които искат да се развиват в банковата сфера.
Защо решихте да подкрепите инициативата на PWC България?
Аз съм сантиментален към PwC, тъй като съм работил в компанията и считам Божидар Нейчев за свой приятел. Мисля, че проектът е важен и имам какво да кажа.
Смятате ли, че компаниите трябва да участват активно в подготовката на кадрите за пазара на труда?
Това е направо задължително като се има предвид концепцията, че човек трябва да учи цял живот. В момента темповете на развитие са толкова динамични, че няма как човек да си остане с наученото в училище или в университета и това да е достатъчно. Дигиталните технологии променят нашия свят изключително бързо. Самият аз продължавам да се уча постоянно.
Как според Вас трябва да се стимулират квалифицираните кадри, за да останат в България?
Не мисля, че трябва някакъв специален стимул. Ние работим за създаване на среда, в която хората да се чувстват комфортно и да са високомотивирани. Ако тази среда, която сме създали, в този момент и с тези отношения, които, надявам се, се подобряват всеки ден, са атрактивни за младите хора, те ще дойдат. Това се и случва, защото на година ние наемаме по 400-500 нови колеги. Те са намерили причината да са тук и да работят за нас.
Интервюто е част от кампанията "Tвoитe 25 пpичини дa избepeш Бългapия" на "Прайсуотърхаускупърс България" ЕООД (PwC Bulgaria), в която Economic.bg е партньор.