Компанията зад Palms Bet напредва с международните си планове
„Телематик Интерактив България“ работи усилено за навлизане в Перу и Кения и за интегриране на ESG политики за устойчивост
Компанията зад бранда казина Palms Bet – „Телематик Интерактив България“ – напредва с плановете си за навлизане на нови пазари, като Перу и Кения, и спечелване на допълнителен пазарен дял там. Това стана ясно от срещата на инвеститорите с изпълнителния директор на компанията Лъчезар Петров и финансовия директор Красимир Тахчиев.
От началото на годината компанията придоби лиценз в Кюрасао и основа дъщерното си дружество в Перу – стъпка, която се подготвя месеци наред. Компанията вече навлиза и по-активно на кенийския пазар.
„Телематик Интерактив България“ е изготвила и своята стратегия и план за действие по отношение на корпоративните ESG политики за устойчивост, които ще бъдат внедрени „в пълен мащаб“ тази година.
Компанията – първата от хазартния сектор, листната на Българската фондова борса – в момента извършва и организационно преструктуриране за подобряване на вътрешните процеси.
„Телематик Интерактив България“ чака финално одобрение от регулатора за смяна на спортната си платформа с алтернативна.
Сайтът в Перу вече е пуснат, като в момента е в тестови период в реална среда
Съвсем скоро се надявам да започне разширяване на пазарното присъствие в страната“, коментира изпълнителният директор на „Телематик Интерактив България“ Лъчезар Петров.
Стратегическите планове на дружеството в Латинска Америка и реализацията им са съгласувани и осъществени с крайния собственик на мажоритарния акционер в дружеството Роси МакКий.
Какво се случва на пазара?
След като от няколко години насам има значително навлизане на българския пазар на редица нови хазартни компании, в последните месеци темповете намаляха, коментира Лъчезар Петров и допълни, че през първото тримесечие на 2023 г. на пазара има само един нов участник.
В края на миналата година, по време на Световното първенство по футбол голяма част от онлайн операторите присъстваха в телевизията и онлайн и това продължи и през първото тримесечие на новата година. Нашето рекламно присъствие в телевизионния канал е ограничено, като така дружеството спазва политиката си за разходната част, както и за отговорната игра, която то изповядва“, обясни Петров.
Финансови резултати
Компанията отчита ръст на приходите през първото тримесечие с 23% на годишна база, както и сериозно увеличение на активните клиенти благодарение на ефективна маркетингова кампания. Наблюдава се възстановяване на тренда за увеличаване на средния приход от клиент, както и нисък коефициент на отпадане от около 4%, което компанията обяснява с изграждане на лоялна клиентска база и добре подготвени професионалисти за обслужване на клиенти.
Детайлен анализ показва, че казино игрите продължават да формират 87% от приходите, където компанията се похвали с конкурентно предимство.
„Телематик“ отчита и успешно задържане на позициите на пазара в условия на агресивна конкуренция благодарение на стратегическия подход по отношение на пазарното позициониране и успешна рекламна кампания.
Пазарът все още има потенциал за значително развитие и значителен ръст в приходите на годишна база“, коментира Тахчиев.
Въпреки че приходите се увеличават, нетната печалба в общи линии се запазва на миналогодишното ниво от около 6.5 млн. лв. Причините финансовият резултат да се запази почти непроменен са допълнителните маркетингови кампании, които тази година са реализирани именно в първото тримесечие, и негативният ефект от преоценка на доларовите експозиции с общ ефект от 1.2 млн. долара.
„Имаме инвестиции в американски ДЦК и там имаше преоценка на валутната експозиция“, обясни финансовият директор на компанията. Ако не бяха тези фактори, Тахчиев отчита, че реално нетната печалба щеше да е със 17% по-голяма.
Компанията отчита лек ръст на паричния поток, който практически е равен на реализираната нетна печалба заради характера на бизнеса, тъй като паричният поток рядко отива за оборотен капитал или инвестиции в дълготрайни активи и така реализираната печалба е в почти същия размер като свободния паричен поток.
„Телематик“ подчертава, че рентабилността на печалбата продължава да е висока – близо до обичайните нива, а рентабилността на продажбите и инвестирания капитал – над средната за сектора.
Начинът, по който ние седим на пазара, ни дава увереност, че тенденцията на ръстове ще се запази“, подчертават от компанията.
Дъщерната „СТ Интерактив“
Доставчикът на игрално съдържание „СТ Интерактив“, дъщерно дружество на „Телематик Интерактив България“, също изпраща успешно тримесечие. Компанията е сключила над 20 договора с нови клиенти и е стартирала дейност с 21 нови оператора, което се очаква да повиши приходите. Дружеството е участвало и на едно от най-големите изложения в индустрията в Лондон, с което засилва присъствието си със сключени нови сделки.
Компанията успява да наложи и нов тип игри, които са пуснати преди 9 месеца и вече са се наложили. Отчита и ръст на приходите за първото тримесечие дори и спрямо четвъртото от миналата година, въпреки че по традиция първото тримесечие на годината е по-слабо.
„СТ Интерактив“ продължава да работи варху нови концепции за игри, както и върху сертифицирането на игри за нови пазари през второто полугодие. Компанията е и в начален етап на подготовка за изграждане на стрийминг студио за игри на живо.
Пазарът и тенденцията ни дават вяра, че това е продукт, който има сериозно бъдеще и може да повишим с него приходите си“, обясни Петров.